۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۰۹

اعلام برنامه‌ هفته خوابگاه‌ها؛

رونمایی از منشور زندگی خوابگاهی/ معرفی اولین همتایاران سلامت روان

رونمایی از منشور زندگی خوابگاهی/ معرفی اولین همتایاران سلامت روان

روز شمار برنامه‌های ستادی و دانشگاهی هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه های علوم پزشکی از شنبه ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته خوابگاه‌های دانشجویی، به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و براساس تقویم اعلامی از سوی اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت، یکسری برنامه‌های ستادی و دانشگاهی در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می‌شود.

شعار امسال هفته خوابگاه‌ها «بهبود فضای خوابگاهی» است.

در روز نخست هفته خوابگاه‌ها (۲۵ اردیبهشت) که به نام خوابگاه؛ مشارکت دانشجویی و حقوق شهروندی نامگذاری شده است، مراسم هفته خوابگاه‌ها با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه و معرفی شهردار خوابگاه برگزار شد.

روز دوم هفته که به نام «خوابگاه پاک؛ دانشجو و تغذیه سالم» نامگذاری شده است، رونمایی از الگوی سالم تغذیه در وزارت بهداشت با حضور مسئولان ارشد معاونت فرهنگی و دانشجویی انجام می شود. جشنواره غذاهای سنتی و محلی به همراه مسابقه و معرفی اتاق نمونه نیز از جمله برنامه های دانشگاهی است که همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در روز سوم هفته خوابگاه‌ها که به نام «خوابگاه، دانشجو، سالم زیستی» از جمله برنامه‌های ستادی که در دستور کار است. علاوه بر آن معرفی نخستین گروه همتایاران سلامت روان در خوابگاه و آغاز عملیات اجرایی بسته خدمتی سلامت روان از جمله برنامه های ستادی در روز سوم است.

برگزاری کارگاه های توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه، شروع عملیات اجرایی بسته خدمتی سلامت روان، نشست مشاوران با دانشجویان، تشکیل گروه های همتایاران در خوابگاه ها و برگزاری مراسم دانشجویی با حضور اساتید مشاور و اساتید برجسته دانشگاه از جمله برنامه های دانشگاهی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه است.

روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه که چهارمین روز از هفته خوابگاه‌ها است با عنوان «سیمای مطلوب زندگی خوابگاهی؛ کارآفرینی و نوآوری» نام‌گذاری شده است. در این روز در وزارت بهداشت از منشور زندگی خوابگاهی با حضور مسئولان رونمایی می شود. ضمن اینکه کارگاه‌های سبک زندگی خوابگاهی نیز همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در پنجمین روز هفته خوابگاه‌ها که با عنوان «زندگی جمعی، فعالیت های فرهنگی، امید و نشاط دانشجویی» مزین شده است در روز ۲۹ اردیبهشت جنگ خوابگاهی در یکی از خوابگاه های منتخب کشور برگزار می شود. ضمن این که مراسم جنگ خوابگاهی دانشجوی (کانون‌های فرهنگی، هنری، تواشیح، موسیقی، شعرخوانی و....) در خوابگاه های کشور انجام می گیرد.

ششمین روز هفته «خوابگاه؛ دانشجو، مسئولان و خیرین» نامگذاری شده است که مراسم‌های متعددی از جمله دیدار با مراجع عظام حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی در دستور کار است. تقدیر از خیرین خوابگاه ساز، بازدید مقام عالی وزارت از یکی از خوابگاه‌ها ومعرفی برترین های خوابگاهی و شهرداران خوابگاه ها و همچنین افتتاح پروژه خوابگاهی با الگوی جدید در دستور کار است.

در آخرین روز از هفته خوابگاه‌ها که روز جمعه هفته آینده با شعار «خوابگاه؛ ورزش همگانی و اوقات فراغت» برگزار می‌شود دو برنامه ستادی برگزار می‌شود اعلام تقویم ورزشی دانشگاه‌ها در سال ۹۵ و راه اندازی کاروان نشاط و سلامت با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

همچنین در قالب برنامه دانشگاهی در آخرین روز هفته خوابگاه‌ها، مسابقات ورزش همگانی خوابگاهی و اردوی یک روزه دانشجویان برگزار می شود.علاوه بر آن کاروان نشاط و سلامت و ارایه برنامه ورزش همگانی و آموزش رشته‌های همگانی در خوابگاه‌ها و همچنین برگزاری مسابقه کتبی ایده برتر در دستور کار است.

کد خبر 3658626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha