۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

ویژه برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی اعلام شد؛

ایتام توسط دانش آموزان در ماه رمضان اکرام می شوند

ایتام توسط دانش آموزان در ماه رمضان اکرام می شوند

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی گفت: طرح اکرام ایتام، برگزاری آزمون حفظ سوره ملک، پویش تصویری افطاری ساده ازبرنامه های فرهنگی-تربیتی اتحادیه انجمنهای اسلامی درماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت ارائه ویژه برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، برنامه های فرهنگی –تربیتی «فرزندان رمضان» ویژه اعضاء انجمن های اسلامی دانش آموزان در سراسر کشور و همچنین شبکه کادر و پشتیبان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های ماه مبارک رمضان اتحادیه انجمن های اسلامی به صورت یک سبد برنامه ای ارائه می گردد تا علاوه بر بالابردن سطح ابتکار عمل استانها در برگزاری برنامه ها، طیف گسترده سلایق و علایق دانش آموزان را نیز به میزان بیشتر تحت پوشش قرار دهد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی تصریح کرد: سبد برنامه های ماه مبارک این اتحادیه شامل برگزاری آزمون حفظ سوره ملک، طرح اکرام ایتام به مناسبت نیمه رمضان با عنوان شبگرد کوفه، پویش تصویری افطاری ساده، برگزاری هیئت های انصارالمهدی در ماه مبارک رمضان با تاکید ویژه بر برنامه مناجات خوانی توسط دانش آموزان، تشکیل جلسات قرارگاهی با هدف بحث و گفتگو و ماموریت یابی با محوریت قرار دادن محتوای دعای صحیفه سجادیه در ورود به ماه و خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم (ص) در مورد ماه رمضان، تکریم و غبارروبی مساجد، مسابقه قرآنی رمضان المبارک و گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی ویژه دختران است.

علامتی با اشاره به برگزاری آزمون حفظ سوریه ملک، گفت: دانش آموزان در ایام ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا به حفظ سوره ملک بپردازند و پنج شنبه ۴ تیر در تمام شهرستان ها آزمون شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد.

وی درباره اجرای طرح اکرام ایتام توضیح داد: نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت پرنور حضرت امام حسن مجتبی (ع) بوده و به همین مناسبت این روز و ولادت کریم اهل بیت (ع) به نام روز اکرام در تقویم ملی به ثبت رسیده است. در طرح اکرام دانش آموزان به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان و ایتام اقدام می کنند.

علامتی اضافه کرد: این طرح به مدت یک ماه در طول ماه مبارک رمضان ادامه دارد و دانش آموزان با صندوق و به صورت جمعی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: پایگاه های نماز جمعه با هماهنگی ستاد نمازجمعه، مساجد، نماز جماعت و مراسمات شب قدر، خانواده دانش آموزان، ترویج سنت افطاری ساده میان خانواده و فامیل و اختصاص هزینه افطاری های تجملاتی به طرح اکرام و ایتام از روش ها و مکان های پیشنهادی برای جمع آوری کمک های مردمی است.

وی تصریح کرد: مبالغ جمع آوری شده توسط دانش آموزان حداکثر باید تا ۲۱ تیرماه ۹۵ تحویل مربیان یا مسئولان اتحادیه شهرستان ها داده شده و در این زمینه هماهنگی و تفاهم جامعی نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.

علامتی با اشاره به پویش تصویری افطاری ساده بیان کرد: مسابقه پویش تصویری افطاری ساده در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و دانش آموزان فعالیت های خود را در این زمینه به وسیله ضبط فیلم و تصویر از سفره های افطاری ساده ثبت کرده و به اتحادیه های انجمن های اسلامی ارائه می دهند.

وی تکریم و غبارروبی مساجد را یکی دیگر از برنامه ها دانست و گفت: به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش آموزان با مساجد، طرح تکریم و غباررویی مساجد ارائه می شود تا به فرآیند رشد و تربیت دانش آموزان بینجامد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی به گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی اشاره کرد و گفت: این برنامه به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) برگزار می شود و در قالب هیئت های انصارالمهدی در روز ۵ شنبه ۲۷ خرداد ۹۵ مصادف با دهم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه مراسم سخنرانی با محوریت شخصیت والای حضرت خدیجه، بیان ویژگی های انقلابی ایشان، نقش حضرت در صدر اسلام، جایگاه ایشان در نزد پیامبر (ص) برگزار می گردد.

وی یادآور شد: این مراسم ویژه دانش آموزان دختر است و مراسم افطاری ساده نیز و گرامیداشت اولین زن مسلمان انقلابی خواهیم داشت.

علامتی به مسابقه قرآنی رمضان المبارک نیز اشاره کرد و گفت: یکی از یکی از جزء های قرآن کریم یک سوال استخراج می شود و برای اعضاء شبکه کادر و پشتیبان ارسال می گردد. سوالات هر روز شب قبل از آن روز برای اعضاء ارسال می گردد و آنان تا ساعت ۲۲ برای پاسخگویی زمان دارند.

کد خبر 3683625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha