۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰

قوی ترین یخ شکن اتمی جهان در آبهای روسیه به آب انداخته شد

قوی ترین یخ شکن اتمی جهان در آبهای روسیه به آب انداخته شد

قوی ترین کشتی یخ شکن اتمی جهان امروز در سن پترزبورگ روسیه به آب انداخته شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، قوی ترین کشتی یخ شکن جهان که به تازگی در روسیه ساخته شده، امروز در سن پترزبورگ به آب انداخته شد.

کشتی یخ شکن «آرکتیکا» توسط شرکت بالتیک روسیه و در جهت تجهیز ناوگان مورد نیاز این کشور برای اجرای طرح های بهره برداری از قطب شمال و تقویت حضور روسیه در این منطقه ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، «والنتینانا ماتوینکو»، از عضای مجلس روسیه که در مراسم به آب انداخته شدن این کشتی غول پیکر حضور داشت، این کشتی ساخته شده توسط متخصصان و دانشمندان روسی را مایه افتخار دانست و گفت: روسیه تنها کشور جهان است که دارای کشتی های یخ شکن اتمی ساخت داخل است.

وی همچنین با اشاره به توانایی کشورش در اجرای طرح های خود در قطب شمال گفت که ساخت کشتی های جدید به افزایش این توانایی کمک می کند.

گفتنی است، طول کشتی «آرکتیکا» ۱۷۳.۳، عرضش ۳۴ متر، وزن آن ۳۳.۵ هزار تن و تعداد خدمه اش ۷۵ نفر است. زمان تحویل رسمی این کشتی یخ شکن اتمی، دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام شده است.

این کشتی ها قرار است رهبری کشتی های دیگر در آبهای قطب شمال را بر عهده داشته و با شکستن یخ های دارای ضخامت تا سه متر، راه را برای حرکت آنها باز کند.

کد خبر 3687687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha