سفیر عربستان در عراق مدعی شد:

ایران باعث فشار بر سفارت عربستان در عراق خواهد شد

ایران باعث فشار بر سفارت عربستان در عراق خواهد شد

سفیر عربستان سعودی در گفتگو با شبکه عربستانی العربیه به طرح ادعاهایی واهی در خصوص ایران و عراق پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «ثامر السبهان» سفیر عربستان سعودی در عراق در گفتگو با شبکه العربیه به ارائه ادعاهای واهی علیه عراق و ایران پرداخت.

«ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق در سخنانی در این راستا اعلام کرد که تلاش هایی برای از بین بردن توجهات به حوادث عراق صورت می گیرد.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه مدعی شد که عربستان سعودی در برابر عراق حُسن نیت دارد و برای منافع عراق کار می کند.

سفیر عربستان همچنین برای تایید ادعای خود دعوت پادشاه عربستان از «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق برای سفر به ریاض به منظور گسترش روابط دوجانبه را مطرح کرد.

ثامر السبهان در ادامه گفت: مصاحبه هایی که ما با قدرت های سیاسی انجام دادیم، با هماهنگی وزارت خارجه عراق صورت گرفت و در همین راستا دولت عراق را از وجود برخی تهدیدها آگاه کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به درخواست نمایندگان پارلمان ایران مبنی بر اخراج سفیر عربستان در عراق ابراز شگفتی کرد و مدعی شد که این اقدامات موجب افزایش تهدیدها علیه سفارت عربستان و کادر آن در عراق خواهد شد.

السبهان همچنین گفت کمک های عربستان به عراق به دلایل اداری در خزانه باقی مانده است و مدعی شد که آل سعود برای وحدت عراق و متحد شدن تمامی طائفه های آن، تلاش هایی را انجام داده است.

وی همچنین ایران را متهم کرد که قصد تغییر بافت جمعیتی عراق را بر اساس طوائف دارد و مدعی شد که عربستان تلاش هایی را برعکس این اقدام ایران انجام داده است.

شایان ذکر است ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق به گفته منابع آگاه با حضور در زندان های این کشور قصد فراری دادن تروریست ها از این زندان ها را دارد و پیش از این نیز شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نُجباء تاکید کرده بود که السبهان یک عنصر نامطلوب است.

کد خبر 3690982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha