۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

مظاهر علنی مواد مخدر در مناطق مورد پاکسازی مازندران وجود ندارد

مظاهر علنی مواد مخدر در مناطق مورد پاکسازی مازندران وجود ندارد

ساری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: مظاهر علنی خرید، فروش و استعمال مواد مخدر در مناطق پاکسازی شده استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر میرزایی پیش از ظهر سه شنبه در همایش بزرگ تجلیل از فعالان پیشگیری، درمان، مقابله با مواد مخدر ، در محل سالن اجتماعات بهزیستی مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد سراسر نور کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حریم اهل بیت، اظهار کرد: در راستای سیاست های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر و رهنمود ها و تاکیدات مقام عالی دولت در استان، کمیته های ۵ گانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، با تعامل، همفکری و هم افزایی، اقدامات ارزنده ای در راستای پیشگیری، درمان، حقوقی، مقابله و ..  انجام دادند.

وی افزود:  حاصل همه تلاش های دستگاه های متولی امر مبارزه با مواد مخدر ، پاکسازی کانون ها و نقاط آلوده استان بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر و  کارتن خواب استان  در دولت تدبیر و امید انجام شده است، بیان کرد:  خدا را شاکریم که امروز استان فاقد مناطق آلوده است زیرا مظاهر علنی، خرید و فروش و استعمال مواد مخدر  را در ۳۰ منطقه ای که سالها آلوده بوده، مشاهده نمی شود.

میرزایی به ظرفیت خوبی که در استان درباره نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان  بر طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر ، وجود دارد ، اشاره کرد و گفت: در این مرکز که در قاجار خیل ساری واقع است معتادان کارتن خواب متجاهر نگهداری و درمان می شوند، در مرکز ماده ۱۶ ساری، دانشگاه علوم پزشکی ، فنی و حرفه ای ، بهزیستی و .. به معتادان در حال درمان خدمات های درمانی، مهارت آموزی، مشاوره و ... ارائه می کنند.

وی  یادآور شد: ۵۱۶مرکز درمانی، اقامتی، گذری بخش خصوصی وجود دارد که در حوزه درمان معتادان فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران،  با بیان اینکه در این همایش از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل خواهد شد بر  تداوم تلاش ها و اقدامات اثرگذار در حوزه مبارزه با مواد مخدر و همگانی کردن مبارزه از سوی متولیان امر تاکید کرد.

به گزارش مهر، به سبب اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر، در ایران   از سی ام خردادماه تا پنجم تیرماه   هفته مبارزه با مواد مخدر تعیین شده است  و روز بیست و ششم ژوئن مصادف با پنجم تیرماه  نیز روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده  است.

کد خبر 3691516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha