۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

دادستان بوشهر:

مالباختگان پرونده اخلال بزرگ اقتصادی یک‌ششم وجوه خود را گرفتند

مالباختگان پرونده اخلال بزرگ اقتصادی یک‌ششم وجوه خود را گرفتند

بوشهر - دادستان بوشهر گفت: ۹۵ درصد از مال‌باختگان پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی کشور تا کنون یک‌ششم اصل وجوه خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن‌پور صبح سه‌شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی کشور به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه وجوه کشف شده از متهم اصلی این پرونده قابل مقایسه با میزان بدهی‌ها و مطالبات مالباختگان پرونده نیست، خاطرنشان کرد: کل مبلغ بدهی این متهم هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بود که با تلاش صورت گرفته به هزار و ۱۹ میلیارد ریال کاهش یافته است.

دادستان بوشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد از مال‌باختگان پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی کشور تاکنون یک‌ششم اصل وجوه خود را دریافت کرده‌اند، افزود: متأسفانه متهم اصلی پرونده صورت‌حساب واقعی نداشت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از مال‌باختگانی که سود گرفته بودند مبلغ سود را به دستگاه قضا اعلام نکرده‌اند، اضافه کرد: ۲۰۰ نفر هم بیش از طلب واقعی خود اعلام کرده بودند.

حسن‌پور با اشاره به کار دشوار تطبیق طلب واقعی مالباختگان با مبالغ موجود، بیان کرد: در بسیاری از بانک‌های کشور حواله‌های متهم موجود بود که نسبت به جمع‌آوری این حواله‌ها اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده سه متهم و شش هزار مال‌باخته دارد، ادامه داد: متهمین در بازداشت هستند و تلاش‌های شبانه‌روزی برای رسیدگی به این پرونده در دست اجرا است.

کد خبر 3691704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha