۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵

رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی:

ایران ضعیف ترین قوانین را در حوزه جرائم مواد مخدر دارد

ایران ضعیف ترین قوانین را در حوزه جرائم مواد مخدر دارد

بیرجند-رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ضعیف ترین قانون در خاورمیانه در زمینه مواد مخدر قانون ایران است، گفت: قانونگذار باید با جدیت بیشتری در حوزه مواد مخدر برخورد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رمضانی صبح سه شنبه در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: امروزه مواد مخدر دامن گیر جهان بشریت شده است که برای ریشه کن کردن آن باید ساز و کار های خاصی طراحی کرد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از معضلات اجتماع در نظام فعلی است، افزود: بزرگترین ناهنجاری های جامعه مربوط به مواد مخدر و اعتیاد است.

رئیس دادگاه کیفری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مواد مخدر عامل استهلاک جسمی جوانان و کسانی می شود که توان اداره یک خانواده را دارند، گفت: فرد معتاد پس از مصرف مواد مخدر قدرت اداره خود را نیز از دست می دهد و خانواده او دچار فروپاشی می شود.

وی با بیان اینکه مواد مخدر عامل اصلی افزایش طلاق و سرقت در جامعه است، بیان کرد: عمده متکدیان در جامعه امروزی معتادین هستند.

قاضی رمضانی با اشاره به اینکه جرم مواد مخدر را نمی توان با دیگر مفاسد اجتماعی برابر دانست، تصریح کرد: مواد مخدر موجب دود شدن سرمایه های جامعه است.

وی با بیان اینکه توطئه های بین المللی مهم ترین چالش برای ریشه کن کردن پدیده مواد مخدر است، اظهار داشت: از زمانی که کشور افغانستان به اشغال ناتو درآمد کشت مواد مخدر چندین برابر افزایش یافت و هروئین فشرده وارد مرزهای ایران شد.

رئیس دادگاه کیفری استان خراسان جنوبی با اشاره به توطئه های کارشناسان صهیونیسم برای نابود کردن جوانان کشور ایران، افزود: عدم آگاه سازی مردم از مضرات مواد مخدر از دیگر چالش های پیش رو در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تبلیغات در زمینه مضرات مواد مخدر در جامعه بسیار ضعیف است، گفت: مراجع و بزرگان دین بایستی در این زمینه بیشتر کار کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه ضعیف ترین قانون در خاورمیانه در زمینه مواد مخدر قانون ایران است، بیان کرد: جوانان جامعه ما به سمت نابودی کشیده شده اند که قانونگذار باید در این زمینه به صورت جدی برخورد کند.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت نکردن آحاد جامعه از معضلات بسیار بزرگ در این زمینه است، اظهار داشت: اگر چنانچه مسئولی بتواند در سالم سازی ادارات موثر باشد و کاری نکند خدمت او هیچ ارزشی نخواهد داشت.

رئیس دادگاه کیفری استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همه باید احساس مسئولیت کنیم، گفت: فرد معتاد نباید احساس کند که می تواند در جامعه نقش آفرینی کند.

کد خبر 3691918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha