۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

افزایش ۲ برابری تخت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر

افزایش ۲ برابری تخت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش دو برابری تخت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ تخت ویژه در استان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی ظهر سه‌شنبه در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت دارای برکات بسیار زیادی جامعه بوده است و یکی از اهداف آن  کم کردن پرداختی‌ها از جیب مردم بود و هم‌اکنون مردم با پرداخت هزینه‌ای پائین از بهترین خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی هدف دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت را دسترسی مردم به خدمات عنوان کرد و ادامه داد: در سراسر استان کلینیک‌های درمانی تخصصی راه‌اندازی شده است و شاهد افزایش چشمگیر حضور پزشکان متخصص در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین از ارتقای کیفیت خدمات درمانی در استان خبر داد و اضافه کرد: تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از نگرانی‌های این طرح بود که خوشبختانه اعتبارات و بودجه آن تائید شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای افزایش ماندگاری پزشکان متخصص فراهم شود، افزود: باید نیروهای بومی در استان تقویت شوند و در همین راستا پذیرش دانشجویان بومی افزایش یافته است.

اجرای عمل‌های جراحی نادر در استان بوشهر

رئیسی با اشاره به اینکه در گذشته کمبود تخت های ویژه در استان به عنوان یکی از مشکلات مهم در بخش درمان محسوب می شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ تخت ویژه داریم و تعداد این تخت‌ها درا ستان دو برابر شده است و این تخت‌ها در سراسر استان توزیع شده است.

وی با اشاره به انجام ماهانه حدود ۱۸۰ عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در بیمارستان‌های استان بوشهر، بیان کرد: عمل تعویض دریچه آئورت در تعداد کمی از شهرهای کشور انجام می‌شود که این عمل توسط پزشکان بومی به صورت موفقیت‌آمیز در بوشهر انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش چهار برابری تعداد دستگاه‌های ام‌آرآی در استان بوشهر خبر داد و افزود: اولین دستگاه ۱۳ سال پیش وارد استان شده بود ولی پارسال یک دستگاه ام‌آرآی در کنگان افتتاح شد و یک دستگاه هم در بیمارستان سلمان فارس نصب شده و تامین یک دستگاه دیگر نیز در دستور کار است.

وی از فعالیت ۹۳ داروخانه دولتی و خصوصی در استان خبر داد و افزود: استان بوشهر از مبادی ورودی برنج است و طی دو سال گذشته آزمایشگاه مرکز استان به یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های مواد غذایی تبدیل شده است.

پیگیری بیمارستان نفت

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در بخش درمان و بهداشت و سلامت، اظهار داشت: باید این خدمات ارائه شده به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری از درمان به عنوان اولویت کاری خود نام برد و اضافه کرد: بازدیدهایی را از مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان داشته‌ام و مشکلات و نیازهای این مراکز را بررسی کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه حجم بالای خدمات بخش سلامت کمتر به دیده شده است، اضافه کرد: اعتماد مردم به جامعه پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که این اعتماد از بین برود با چالش‌های زیادی روبرو می‌شویم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت به عنوان یکی از موفق‌ترین وزاری دولت نام برد و گفت: طرح تحول نظام سلامت از طرح‌های بسیار مهمی است که اثرات بسیار زیادی در جامعه داشته است.

وی اضافه کرد: بیماری‌های ناشی از آلایندگی‌ها که بر اثر مجاورت با نیروگاه اتمی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها ایجاد می‌شود دارای آمار بالایی هستند که این موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد.

حجت‌الاسلام خدری با اشاره به پیگیری‌های خود برای احداث بیمارستان نفت در استان بوشهر، بیان کرد: وزیر نفت احداث این بیمارستان را به صرفه ندانسته است ولی قول تامین تجهیزات بیمارستان‌های دیلم، بوشهر و گناوه را داده است.

کد خبر 3697299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha