۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

با حضور شهردار رشت؛

نخستین بوستان مسکن مهر رشت افتتاح شد

نخستین بوستان مسکن مهر رشت افتتاح شد

  رشت-  نخستین بوستان مسکن مهر رشت با حضور شهردار این شهر و جمعی از ساکنان این شهرک افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ثابت قدم شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین بوستان در مسکن مهر رشت با اشاره  به حضور کودکان در این مراسم، صدای آنان را رنگ خدا دانست و اظهارکرد: کودکان، سرمایه های جامعه و آینده سازان کشور هستند.

وی محرومیت از سرمایه های اجتماعی و حاکم بودن معضلات اقتصادی را سبب سنگینی وظیفه مدیریت شهری عنوان و خاطر نشان کرد: سرمایه اجتماعی و اقتصادی پویا نقش مهمی در ایجاد فضای عمومی برای زندگی شهروندان ایفا می کند.

شهردار رشت  با بیان اینکه  مطابق استاندارد جهانی انسان باید هشت ساعت در روز در فضای عمومی حضور داشته باشد گفت: این امکان به دلیل کمبود سرانه فضای سبز، برای شهروندان مهیا نیست.  

به گفته ثابت قدم تا سال ۱۳۷۲ ، زمانی که رشت بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشت تنها دو بوستان در رشت برای شهروندان ایجاد شده بود که این تعداد در حال حاضر به ۴۰ بوستان در ۵۵ محله رسیده است.

وی افزود: این توانایی در شهرداری رشت وجود دارد که ۱۵ تا ۲۰ بوستان دیگر نیز بر تعداد پارک های موجود شهر بیافزاید.

شهردار رشت بر توزیع عادلانه خدمات شهری به شهروندان تاکید و تصریح کرد: تلاش ها برای تامین رفاه و رفع بی نیازی شهروندان در شهرداری با جدیت ادامه دارد.

 ثابت قدم افزود: هرچند که برخی مخالفت ها سبب می شود که گاهی شهر از دستیابی به توسعه شهری باز بماند اما سرعت توسعه شهر و ارتقای خدمات شهری به شهروندان همچنان ادامه خواهد یافت.

وی بر لزوم توزیع متوازن توسعه به ویژه در خطوط حمل و نقل تاکید کرد و گفت: امکانات حمل و نقل ریلی را از سال آینده آغاز و آن را افزایش می دهیم.

 در ادامه این مراسم،  مدیر شهرداری منطقه پنج شهرداری رشت نیز از افتتاح بازارچه میوه و تره بار در مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: کفپوش مسکن مهر رشت در سال گذشته سه هزار مترمربع بود اما امسال این مقدار به بیش از ۲۳ هزار مترمربع رسیده است.

حامد عبداللهی همچنین با توجه به دغدغه های آسفالت در میان ساکنان مسکن مهر رشت افزود:  شهرداری تلاش دارد با اختصاص قیر لازم، ۸۰ درصد معابر مسکن مهر را آسفالت کند.

مساحت نخستین بوستان در مسکن مهر رشت،  ۱۴ هزار مترمربع است و برای افتتاح آن، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 3713165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha