۲ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۸

گزارش خبری مهر؛

ساز موسیقی کردی در سقز کوک شد/استقبال مردم از موسیقی محلی

ساز موسیقی کردی در سقز کوک شد/استقبال مردم از موسیقی محلی

سقز – نخستین همایش موسیقی کردی با هدف حضور ۹ گروه از استان های غرب کشور از جمله آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان و به مدت دو روز به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش موسیقی کردی غرب کشور توسط شورای شهر و شهرداری سقز با همکاری انجمن موسیقی و با حضور  گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در محوطه آموزشکده فنی این شهر برگزار شد.

اجرای هه لپرکی (رقص) کردی توسط ۲ گروه، اجرای ۹ گروه موسیقی از شهر های کرمانشاه، سنندج، سقز، کامیاران، مهاباد، اشنویه و بوکان و ارائه گفتاری در مورد موسیقی توسط عبدالرحمن رحیم نژاد، شمشال و... از جمله برنامه های این همایش بود

در این آیین هنرمندان و شاعران برجسته و پیشکسوتی همچون، صدیق تعریف، علی اکبر مرادی، امین گردیگلانی، جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کردی و همچنین مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

در مدت زمان دو روز برگزاری این همایش در شهر سقز، اقشار مختلف مردم استقبال خوبی از اجراهای صورت گرفته داشتند، به گونه ای که در بعضی از اجراها ساعت قبل از آغاز رسمی برنامه محل برگزاری جای برای نشستن نداشت.

در مراسم پایانی این همایش دو روزه که شامگاه جمعه برگزار شد، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بانیان برگزاری این مراسم گفت: موسیقی کردی دارای غنای زیادی می باشد و برگزاری این گونه همایش ها ضمن ایجاد نشاط اجتماعی در کاهش آسیب ها اجتماعی در سطح جامعه هم موثر است.

وی سپس بر حمایت از هنرمندان، ساخت مجتمع فرهنگی هنری توسط شهرداری سقز تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت شهرداری و اعضای شورای اسلامی در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می رود.

در ادامه باقی رحمانپور رئیس شورای اسلامی شهر سقز ضمن تشکر از دست اندرکاران برنامه، همراهی و مشارکت گسترده شهروندان در این مراسم گفت: با توجه به نیاز جامعه به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، شورای شهر و شهرداری حمایت از این برنامه ها را سرلوحه کار خود قرار داده و امیداست، قدم های موثر و متنوع تری در این راستا برداشته شود.

در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این همایش هدیه‌ای ارزشمند به مردم فرهنگی شهرستان سقز است و خوشبختانه استقبال آنها ثابت کرد که از برگزاری این چنین برنامه های حمایت می کنند.

علی اکبر ورمقانی با بیان اینکه از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، ایجاد نشاط اجتماعی است، گفت: موسیقی می‌تواند یکی از شاخص‌های ایجاد نشاط اجتماعی باشد و در همین راستا توجه به موسیقی کردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از حضور گسترده مردم و هنرمندان در این برنامه فرهنگی و هنری تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم فرهنگی و هنردوست سقز همواره ثابت کرده‌اند که دوستدار فرهنگ و هنر هستند و از برگزاری این برنامه‌ها استقبال می‌کنند.

شهردار سقز نیز در حاشیه برگزاری مراسم پایانی این همایش دو روزه، نیز با اظهار خرسندی از استقبال گسترده مردم و گروه‌های هنری گفت: موسیقی کردی دارای غنای بالایی می باشد و در همین راستا لازم است این ظرفیت ها شکوفا شوند.

ضیاالدین نعمانی گفت: شهرستان سقز پتانسیل های خوبی در عرصه فرهنگی و هنری دارد و هنرمندان زیادی مشغول کار و فعالیت هستند و به همین دلیل لازم است ارتقاء کیفیت کار و تخصص گرای مورد توجه بیشری قرار گیرد.

وی گفت: برای مقابله با آثار ضعیف و تهاجم فرهنگی باید از کارهای فاخر فرهنگی و هنری حمایت شود و گشایش بیشتری در عرصه فرهنگی و هنری صورت گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سقز، زمینه برای تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم شود.

کد خبر 3720640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha