۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

گالری‌گردی در پایتخت

نمایشگاه انفرادی حسین ماهر برپا می‌شود/ ادامه نمایشگاه‌های پیشین

نمایشگاه انفرادی حسین ماهر برپا می‌شود/ ادامه نمایشگاه‌های پیشین

جمعه ۸ مرداد ماه گرچه افتتاحیه های کمی در عرصه هنرهای تجسمی در گالری های پایتخت برپا می شود اما نمایشگاه های متعددی هستند که هفته گذشته افتتاح شده اند و به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، این جمعه در حالی گالری های تهران به استقبال چند نمایشگاه جدید می روند که طی این هفته چند رویداد مهم تجسمی رخ داد از جمله اینکه نخستین گالری مجازی ایران با عنوان «ایران هنر» با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد و سایت موزه هنرهای معاصر تهران بالاخره برای نخستین بار تعدادی از آثار خارجی گنجینه خود را با اطلاعات کامل روی خروجی خود منتشر کرد.

از دیگر خبرهای مهم حوزه تجسمی در هفته ای که گذشت این بود که فراخوان طراحی پوستر نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد. داوران بخش های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که شهریور در سنندج برگزار می شود مشخص شد. فراخوان دهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی منتشر شد و هنرمندان تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند تا اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین نشست رسانه ای و اعلام فراخوان سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» برگزار شد. رضا حسن زاده، سردیس عباس کیارستمی را در حاشیه نمایشگاه سنگ ساخت تا به زودی در خانه سینما نصب شود. موزه «کنشتاله» مجارستان میزبان مجموعه ای از آثار هنرمندان محیطی ایران در قالب نمایشگاهی با نام «اکو آوانگارد» شد.

دو نمایشگاه مهمی که به کار خود ادامه می دهد

نمایشگاه های زیادی هستند که هفته گذشته افتتاح شده اند و این هفته هم به کار خود ادامه می دهند از جمله دو نمایشگاه مهم «جایگاه» و «صد اثر صد هنرمند».

همچنان تا دهم مرداد ماه علاقمندان می توانند از آثار هفت هنرمند نقاش در نمایشگاهی با عنوان «جایگاه» در نگارخانه آوا دیدن کنند. در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، آنه محمد تاتاری، گیزلا وارگا سینایی، بهنام کامرانی، میترا کاویانی، معصومه مظفری و جمال عرب زاده به نمایش درآمده است.

بیست و چهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٧ مرداد در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی پلاک ۳۴ دایر خواهد بود. این نمایشگاه که در آن ۲۲۰ اثر با قیمت هایی از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ میلیون تومان ارائه شده است تا این لحظه گرانترین اثر به فروش رفته در نمایشگاه ۲۵ میلیون تومان بوده است که بطور مشترک به سه اثر از سیدمحمد احصایی، مسعود عربشاهی و زنده یاد محمدعلی ترقی جاه تعلق دارد.

آثار هنرمند نقاش در فرهنگسرای نیاروان

نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی میترا داورپناه که حاصل سال ها فعالیت هنری وی است، روز جمعه ۸ مرداد ماه ساعت ۱۷ درگالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.

میترا داورپناه نقاش معاصر با گفتن اینکه طبیعت بزرگترین الهام بخش وی در آثارش بوده در این خصوص بیان کرد: از موضوعات خشن، بی عدالتی و نابسامانی های انسانی دوری می کنم. بدین ترتیب روحم را صرفا با زیبایی های طبیعت آرامش می دهم و با نمایش گذاردن آن مثبت گرایی را القا کنم.

میترا داورپناه که آثارش را در گالری های ونکوورکانادا، سیاتل آمریکا و گالری دریا بیگی تهران در سال ۹۲ برای علاقمندان به نمایش گذاشته بود، در خصوص نمایشگاه نیاوران گفت: در این نمایشگاه ۲۲ اثر در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد، بخشی از این آثار برای فروش عرضه شده که قیمتی بین چهار تا بیست میلیون دارد.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۵ مرداد ماه در گالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران، از ساعت ١٠ صبح الی ٢١ و روزهای تعطیل از ساعت ١٤ تا ٢١ برای بازدید عموم برپا خواهد بود.

نمایشگاه «مانیومنت» در گالری ایرانشهر

جمعه این هفته نمایشگاه انفرادی محمد حسین ماهر با عنوان «مانیومنت» در گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ٦٩ افتتاح می شود.

این نمایشگاه تا تاریخ ۱۹ مردادماه برپا خواهد بود.

«افکارتو گچ بگیر» در موزه صلح

یک اجرای هنری با مضمون صلح را که مجموعه ای از هنرهای پرفورمنس، ویدئوآرت و چیدمان است، در موزه صلح تهران برگزار می شود. هدف از اجرای این نمایش، نشان دادن تنفر و انزجار از جنگ با تلفیق هنرهای مدرن از جمله پرفورمنس، چیدمان و ویدئوآرت عنوان شده است که مخاطب را با هنر درگیر و درک موضوع را برایش ملموس تر می کند. در همین راستا کمپینی راه‌ اندازی شده است که افراد صلح طلب می توانند در آن عضو شوند.

اجرای «افکارتو گچ بگیر» از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ در موزه صلح تهران به نشانی خیابان وحدت اسلامی، خیابان شهید فیاض بخش، در شمالی پارک شهر، موزه صلح تهران میزبان علاقمندان خواهد بود.

نمایشگاه وقتی کسی نیست در گالری نگر

جمعه این هفته ۸ مرداد نمایشگاه «وقتی کسی نیست» با آثاری از فرشته خالقی در گالری نگر برپا می شود. نمایشگاهی که تا تاریخ ۱۳ مرداد ماه در محل گالری به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم برپاست.

در استیتمنت نمایشگاه آمده است: باید به مواقعی که نیستیم فکر کنیم، ذهن کنجکاو خود را به عدم حضور خود در مکان هایی که شاید اندکی قبل زمانی را در آن گذرانده ایم معطوف کنیم. به نبودن و بودن فکر می کنم. به زمانی که کسی نیست و تنها اجسامی جا مانده اند که زمانی را در میان آنها به شادی، اندوه، حسرت، دلتنگی و هرگونه حس انسانی دیگری سپری کرده ایم. وقتی کسی نیست مجموعه نقاشی هایی با نگاهی طراحانه است که به سکون، سکوت و خلوت نبودن انسان اشاره دارد.

نمایشگاه گروهی در گالری سهراب ۲

نمایشگاه گروهی جمعی از هنرمندان پیشرو تا ۲۰ مرداد در گالری سهراب ۲ برپاست. در این نمایشگاه که با عنوان هنر مارتِ تابستانه گالری سهراب برپا شده است آثار هنرمندانی چون احمد وکیلی، رضا هدایت، مهرداد محب علی، خسرو خسروی، بهنام کامرانی، رضوان صادق زاده، محمد مهدی طباطبایی، رزیتا شرف جهان، نزار موسوی نیا، مصطفی دره باغی، تارا بهبهانی، پونه جعفری نژاد، مھرداد فلاح، کاوه کاووسی، مرتضی یزدانی، بهرنگ صمدزادگان، مهدی نبوی، ھادی روشن ضمیر، حمید هادی نژاد، علی سلطانی، نیلوفر فریدونی، عادل یونسی، سحر افتخارزاده، افسانه تائبی، کامبیز خدابنده شهرکی، پرویز معزز، اوژن شیراوژن، جواد نوبهار، بابک خدابنده، هاوار صابر، عظیم مرکبات چی، فانک آذری روی دیوار رفته است.

کد خبر 3725697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha