۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

همزمان با سفر جوبایدن به آنکارا؛

ورود نیروهای ترکیه به مرکز جرابلس/ دمشق به شدت محکوم کرد

ورود نیروهای ترکیه به مرکز جرابلس/ دمشق به شدت محکوم کرد

تعدادی از تانک های ارتش ترکیه در ادامه حملات هوایی و توپخانه ای علیه مواضع داعش و نیروهای حزب دموکراتیک کردهای سوریه در منطقه «جرابلس»، وارد خاک سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، تعداد ده ها دستگاه تانک و خودرو زرهی ارتش ترکیه به دنبال بمباران سنگین مواضع داعش، وارد منطقه «جرابلس» در شمال سوریه شدند.

این عملیات از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز (به وقت تهران) تحت عنوان «سپر فرات» و با همکاری نیروهای ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش آغاز شده است.

ورود نیروهای ترکیه به مرکز جرابلس

نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوری با حمایت نیروهای ارتش ترکیه تمامی ساختمان ها و مراکز دولتی در مرکز جرابلس در خاک سوریه را به تصرف خود درآوردند.

همچنین بنا بر این گزارش این نیروها کنترل ۵۰ درصد از این شهر را در اختیار گرفته اند.

حملات توپخانه ای و هوایی ترکیه به ۷۰ نقطه در جرابلس

به گفته منابع خبری، تا کنون  ۷۰ نقطه از جرابلس در اثر حملات توپخانه ای و راکتی ارتش ترکیه منهدم شده است و ۱۷ نقطه دیگر نیز مورد حمله شدید جنگنده های نیروی هوایی ترکیه قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش ها نیروهای ترکیه روستای ککلیجه در ۳ کیلومتری مرز این کشور را به تصرف خود درآوردند و در حال حرکت به سمت شرق جرابلس هستند.

این در حالی است که نیروهای ویژه ترکیه حتی پیش از ورود خودروهای زرهی از خط مرزی گذشته و وارد جرابلس شدند حال آنکه گفته می شود که نیروهای ارتش آزاد سوریه نیز در این عملیات با ارتش ترکیه همکاری می کنند.

اهداف عملیات سپر فرات و هشدار به نیروهای «پی وای دی»

به گفته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، هدف از عملیات امروز چهارشنبه، نیروهای داعش و شبه نظامیان کرد سوری بوده اند و این حملات با هدف پایان بخشیدن به مشکلات در مرزها صورت می گیرد.

اردوغان با هشدار به« مسلم صالح» از رهبران حزب دموکراتیک کردهای سوریه گفت آنهایی که ما را با اقدامات تروریستی به چالش کشیدند، حال باید منتظر باشند و ببینند چه بر سرشان خواهد آمد.

همچنین به گزارش حریت دیلی ، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن هشدار به نیروهای پی وای دی کرد سوری از آنها خواست سریعا به شرق رودخانه فرات برگردند و منطقه را ترک کنند.

دمشق محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه اقدام ترکیه در ارسال ده ها تانک و خودروی زرهی به شمال این کشور را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرده است: ورود تانک های ارتش ترکیه به خاک سوریه نقض آشکار حاکمیت ملی کشور است.

عملیات امروز در حالی اغاز شده است که «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش وارد آنکارا شد و اعلام شد قرار است تا با اردوغان پیرامون موضوعاتی از جمله استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفین دولت و همچنین اختلاف نظر درباره حمایت واشنگتن از حزب کردی اتحاد دموکراتیک خلق سوریه، صحبت کند.

کد خبر 3750900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عابرپیاده ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
      0 0
      چرا دمشق جلوی تحرکات گروههای مسلح در اون مناطق رو نگرفته؟ نمیشه که خودش جلوی اونا رو نگیره بعد ادعای حاکمیت هم بکنه. اگه ادعای حاکمیت می کنه بایست مسئولیت اقدامات اونا رو هم قبول کنه.