۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷

با حضور وزیر بهداشت انجام می‌شود؛

افتتاح‌وکلنگ‌زنی ۲۵۰۰ میلیاردریال پروژه بهداشتی درمانی در بوشهر

افتتاح‌وکلنگ‌زنی ۲۵۰۰ میلیاردریال پروژه بهداشتی درمانی در بوشهر

بوشهر - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پروژه‌هایی به ارزش بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر وزیر بهداشت افتتاح و عملیات اجرایی آنان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیژنی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر بهداشت به بوشهر و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: پروژه‌های بسیار مهمی در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی خواهد داشت.

وی یکی از پروژه‌های مهم را بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی بوشهر عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج فارس آغاز خواهد شد.

افتتاح ۱۰ مرکز کلینیک دهان و دندان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ای که دانشگاه بوشهر در حوزه بهداشت به استان دارد ۱۰ مرکز کلینیک دهان و دندان و ۱۲ مرکز کلینیک سیار دهان و دندان در استان ساخته شده و در پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته در بخش‌های بهداشت و درمان ۹۵ هزار متر مربع زیربنا به فضاهای بهداشتی درمانی استان اضافه شده که تمامی این پروژه‌ها تکمیل، آماده بهره‌برداری و یا پروژه‌های نیمه تمامی هستند که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

نوسازی و بهره‌برداری ۳۲ خانه بهداشت

بیژنی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های به انجام رسیده نوسازی و بهره‌برداری ۳۲ خانه بهداشت، ساخت و نوسازی ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی در سطح شهر و روستاها ، ساخت ۱۰ پایگاه سلامت و پایگاه بهداشتی و شروع ساخت ۳۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سه سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش زیرساخت‌هایی فراهم شده است، گفت: از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه ساخت فضای آموزشی مجتمع کلاس‌های سایت پردیس دانشگاه است که با دوهزار و ۵۰۰ متر زیربنا آماده افتتاح بوده و در سفر وزیر بهداشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایجاد ۵۱ پانسیون پزشک

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: ۵۱ پانسیون پزشک در سه سال اخیر در سطح مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است و در دو سال‌ آینده ۱۵ پانسیون پزشک به این مجموعه اضافه خواهیم کرد.

دکتر بیژنی افزود: از دیگر اقدامت موثردر حوزه درمان استان ساخت کلینیک‌های تخصصی در شهرهای بوشهر، برازجان، دیلم و خورموج است.

اجرای اورژانس هسته‌ای

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از دیگر پروژه‌هایی که با حضور وزیر بهداشت کلنگ زنی خواهد شد اورژانس هسته‌ای و اورژانس عمومی بوشهر است که با زیربنای هشت هزار متر مربع ضمن پاسخ‌گویی به حوادث احتمالی در زمینه آسیب‌های هسته‌ای فضای بسیار مناسبی برای اورژانس بیمارستان شهدای خلیج فارس فراهم می‌کند.

وی افزود: توسعه بیمارستان کنگان از ۹۶ به ۱۶۰ تخت، افتتاح MRI بیمارستان کنگان که مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته، بلوک‌های زایمانی LDR در شهرستان دشتی و گناوه، افتتاح دو مرکز جامع سلامت نخل تقی و بیدخون در شهرستان عسلویه از دیگر پروژه‌هایی است که در سفر وزیر به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت مرکز پژوهشی و درمانی بیماری‌های خاص

بیژنی با اشاره به اینکه مرکز پژوهشی و درمانی بیماری‌های خاص نیز عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد افزود: مرکز جامع سلامت بهارستان شهرستان جم و افتتاح فاز دوم بیمارستان اهرم به متراژ دو هزار و ۸۵۰ متر که با تکمیل این پروژه در سال جاری ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان به ۴۲ تخت رسیده و پاسخگوی جمعیت ۶۵ هزار نفری تنگستان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای طرح توسعه، بیمارستان دیلم نیز در بخش‌های داخلی، زنان، اطفال، اورژانس و جراحی انجام و ظرفیت بستری این بیمارستان به ۳۸ تخت خواهد رسید که برای جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری دیلم شرایط مطلوبی را فراهم می کند.

بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور می‌شود

بیژنی گفت: مکاتبات اولیه برای ساخت بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان انجام و نظر موافق وزارت بهداشت برای تامین اعتبار آن جلب شده است که امیدواریم در سال جاری تامین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی تصریح کرد: بهره برداری پروژه دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی در سایت پردیس با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع در حال انجام است که پس از وقفه سه ساله مجددا فعال شده و تامین اعتبار لازم صورت گرفته که می تواند نیاز استان در حوزه آموزش را تامین کند.

بیژنی گفت: در حال حاضر فضای آموزشی دانشگاه ۱۶هزار متر مربع است که با اضافه شدن ۱۹ هزار متر مربع دیگر به این فضای آموزشی رشد دو برابری خواهیم داشت که با فاز بندی انجام شده امید است در نیمه دوم سال ۹۶ بتوانیم فاز یک این مجتمع را به بهره برداری برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: پروژه بیمارستان ۳۸ تختخوابی دیر در حال نصب تاسیسات است و هم اکنون از لحاظ پیشرفت شرایط مطلوبی را داشته و انتظار می‌رود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

توسعه نیروهای انسانی در حوزه سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شش هزار و ۷۵۰ نفر پرسنل در حوزه بهداشتی، درمانی، آموزشی و ستادی دارد که به عنوان محور اصلی توسعه در حوزه سلامت  هستند و این تعداد نیروی انسانی مورد توجه مسئولین دانشگاه قرار دارد.

بیژنی با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش جذب نیروهای عملیاتی و تخصصی است افزود: تلاش ما بر این است که نسبت نیروهای پشتیبانی به تخصصی را به استاندارد تعریف شده که ۲۵ به ۷۵ درصد است برسانیم که در همین راستا در سال‌های اخیر از تعداد ۱۸۹ نفر مجوزی که برای استخدام پیمانی در سال جدید به دانشگاه داده شده است و در آزمون آینده جذب خواهند شد ۱۸۲ نفر نیروهای تخصصی در رشته‌های مختلف بهداشتی و درمانی و تنها هفت نفر نیروهای پشتیبان جذب خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۹۲ نفر نیروهای شرکتی برای کار در مراکز بهداشتی و درمانی در سال جدید در حال جذب هستند که در آزمون اخیر شرکت کرده و حدود ۹۰ درصد آن نیروهای تخصصی هستند که با جذب این نیروها به استاندارد مورد نظر خواهیم رسید.

پرداخت به موقع مطالبات کارکنان

بیژنی در خصوص پرداختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون تمام سعی خود را مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان اعم از نیروهای رسمی پیمانی و قراردادی در زمان مناسب انجام داده‌ایم به گونه‌ای که پرداختی حقوق و اضافه کارها ماهانه و به صورت مرتب پرداخت شده و کارانه پرستاران و سایر کارکنان در بیمارستان ها تا پایان سال ۹۴ انجام شده و کارانه ۲ ماهه اول سال به زودی به آنان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: پرداختی پزشکانی که در سطح استان مشغول به خدمت هستند تا پایان سال ۹۴ به صورت هشت ماه کامل و چهار ماه با ۵۰ درصد مبلغ کارانه پرداخت شده که با توجه به مطالبات بیمارستان‌ها و دانشگاه از بیمه‌ها ، دانشگاه تمام اهتمام خود را برای پرداختی کارکنان به کار بسته است.

کد خبر 3751255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha