۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین:

مساجد مراکزی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی هستند

مساجد مراکزی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی هستند

قزوین- رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مساجد مراکزی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی هستند و یکی دیگر از مهمترین کارکردهای آنها پیوند بین نسل امروز و فرداست.

حسین صلح جو در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید براینکه مسجد سنگر و پایگاه است و درکنار اینکه مرکزی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی است، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مساجد پیوند بین نسل امروز و فرداست و درکنار این، پایگاه سیاست و جایگاه عبادت است.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی نیازمند ارتباط با پروردگار خود و اجتماعی است که در آن زندگی می‌کند، گفت: مسجد به عنوان پایگاه دینی و اجتماعی، موجب گردآمدن آحاد مردم در کنار یکدیگر می‌شود و به اتحاد آنان منجر خواهدشد.

صلح جو با اشاره به روز جهانی مسجد که به علت سالروز تخریب مسجدالاقصی نامگذاری شده، است، گفت: نه تنها در این روز، بلکه در دیگر روزها باید به جایگاه و مرتبه مساجد ارج نهاد، درست است که در گذشته مسجد محل عبادت و تحصیل علم و دانش بوده، ولی امروزه اگر مدارس نیز رشد کردند و کارکرد تعلیم دانش و علم آموزی از مساجد گرفته شده است، باید بین مسجد و مدرسه پیوندی ناگسستنی برقرار کرد چراکه از خواسته های غرب جدایی این دو از یکدیگر است.

وی افزود: امروزه محلاتی که مساجد پررونقی دارند مردم محلات آنها گرفتار مفاسدی همچون اعتیاد، بزهکاری و گسست اجتماعی نخواهند شد، چراکه مسجد پررونق، جنبه‌های مثبت یک محله همچون صفا، امنیت، آرامش و تعالی را تقویت می‌کند، به همین خاطر اثرات و تبعات نیکوی مسجد برای مسلمانان ماندگار است.

این عضو شورا با بیان اینکه دشمن توطئه و برنامه ریزی مفصلی را برای دوری مردم از مساجد و پایگاههای به انجام می‌رساند، ادامه داد: جوانان باید مسجد را نقطه امید و پایگاه خود بدانند و امام جماعت و فرمانده پایگاه زمینه حضور اقشار مختلف و به ویژه جوانان و نوجوانان را در مسجد فراهم کنند و با تقویت این پایگاه مستحکم نقشه های دشمنان را ازبین ببرند.

صلح جو ادامه داد: پایگاه اجتماعی مسجد و بسیج مساجد باید هرروز ارتباط قوی تری داشته باشند و بسیج مساجد پیوندی مستحکم با بسیج اقشار داشته باشد.

وی با اشاره به مصوبات و سیاست گذاری های شورای شهر قزوین در توسعه و رونق مساجد بیان کرد: پارلمان محلی قزوین با مصوباتی که برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی داشته، به گسترش مسجد در مناطق تازه توسعه یافته اقدام کرده و حدود ۲۳ قطعه زمین واگذار کرده است.

این عضو شورا در پایان گفت: پایگاه مذهبی، هیأت مذهبی و یا کانون فرهنگی که در مساجد ایجاد می‌شود، هرکدام از آنها با برنامه های مهمی که تدوین می‌کنند، افرادی را به خود جذب کرده و آنان را از ناهنجاریهای اجتماعی دور کرده و عبادت و بندگی و مقابله با شیطان را بیشتر از گذشته دربین آنان رواج می‌دهند.

کد خبر 3753976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha