۱۳ شهریور ۱۳۸۵، ۹:۵۶

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي تاكيد كرد :

بدهي شركت هاي دولتي به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شود

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي خواستار حمايت دولت و پرداخت حق بيمه و بدهي هاي شركت ها و ادارات دولتي به اين سازمان جهت پويايي و ارائه خدمات به بيمه شدگان شد .

به گزارش خبرگزاري مهر ، مهندس داود مددي در ديدار با استاندار اصفهان با بيان اين مطلب گفت : عليرغم پوشش 65درصدي جمعيت استان اصفهان در زير چتر حمايتي سازمان تامين اجتماعي متاسفانه اين سازمان با رشد هزينه ها نسبت به درآمدها روبروست.

وي افزود : در استان اصفهان سازمان تامين اجتماعي در سال گذشته با 72 ميليارد تومان كسري مواجه شد كه عمدتا به لحاظ وضعيت حاكم بر صنايع نساجي و اجراي قوانين بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور و قانون بازسازي و نوسازي صنايع بوده است.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به كاهش نسبت بيمه پردازي به بازنشستگي در سالهاي جاري به ويژه در استان اصفهان افزود : در سال 58 به ازاي پرداخت حق بيمه 24نفر، يك نفر از مزاياي بازنشستگي استفاده مي كرد ولي در سال گذشته اين رقم در كشور به ازاي هر 6 نفر بيمه شده يك نفر بازنشسته شده كه اين نسبت در استان اصفهان پايين تر است به گونه اي كه در اين استان به ازاي پرداخت 5 نفر حق بيمه، يك نفر بازنشسته شده است.

وي افزود : هم اكنون بيش از 500 شعبه بيمه اي و 350 بيمارستان و درمانگاه در كشور مشغول ارائه خدمات به بيمه شدگان مي باشند.

مددي در ادامه با اشاره به منابع درآمدي سازمان كه عمدتا درآمدهاي حاصل از دريافت حق بيمه م باشد، گفت : اين سازمان در بخش اقتصادي نيز سرمايه گذاري هايي نموده كه ضمن ايجاد اشتغال پشتوانه اي براي صندوق تامين اجتماعي مي باشد.

رئيس هيات مديره سازمان تامين اجتماعي افزود : متاسفانه دولت در جهت حمايت از اين سازمان اقدام به واگذاري برخي صنايع به اين سازمان نمود كه اين صنايع براي رونق گرفتن بسياري از منابع مالي را به خود اختصاص داد و بازده و سوددهي مطلوبي ندارد.

وي تصريح كرد : دولت بايد در جهت حفظ و برقراري امنيت اجتماعي و رفاه و حمايت از كارگران و نظام توليد، سازمان تامين اجتماعي  را در برنامه هاي سرمايه گذاري و اقتصادي ياري كند.

سيد مرتضي بختياري، استاندار اصفهان نيز در اين ديدار خواستار شناخت بيشتر مردم از خدمات  سازمان تامين اجتماعي  با هدف تعامل بيشتر بيمه شدگان و كارفرمايان با اين سازمان شد.

وي با تاكيد بر مشاركت اين سازمان در سرمايه گذاري هاي اقتصادي بويژه در استان اصفهان براي برقراري تعادل بين درآمدها و هزينه ها و پايداري حقوق تامين اجتماعي افزود :  سازمان تامين اجتماعي  پشتوانه واقعي مردم است و تلاش مي كنيم با مشاركت و حمايت  سازمان تامين اجتماعي ، علاوه بر ايجاد اشتغال، امنيت اجتماعي را در اين استان برقرار كنيم.

کد خبر 375782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha