۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۹

سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا کیست؟

سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا کیست؟

دریافت مدال پنتاگون برای آنچه واشنگتن به عنوان فعالیتهای وی در زمینه «جنگ علیه تروریسم در جهان» از آن نام می برد از جمله سوابق سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اِس اِمبسی، سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در حالی به جای «آلن ایر» به این سمت منصوب شده است که مدال اهدائی پنتاگون برای فعالیت های وی در زمینه «جنگ علیه تروریسم در جهان» از جوایز ویژه وی به شمار می آید.

وی مسئول بخش ایرانِ وزارت خارجه آمریکا بوده و از سوی «جان کری» وزیر خارجه این کشور به عنوان عضو گروه سیاست گذاری دستگاه دیپلماسی منصوب شده است.

این آمریکایی- ایرانی ۳۴ ساله که به ۴ زبان فارسی، دری، اسپانیولی و عربی صحبت می کند، از سال 2005 و با پایان تحصیلات خود در بخش های گوناگونی از حوزه های مرتبط با امنیت ملی آمریکا به فعالیت پرداخته است.

وی با آغاز به کار خود به عنوان تحلیل گر امور خارجی در وزارت دفاع آمریکا کار خود را شروع کرد و بعدها به عنوان رئیس تیم تحلیل گران امور خارجی در پنتاگون ارتقاء یافت.

سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در سال 2014 در سِمت مدیر شورای امنیت ملی در امور ایران به عنوان عضو تیم «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مسئول ترجمه توافق جامع هسته ای به زبان فارسی به فعالیت هایش ادامه داد.

این فرد در طول فعالیت های خود جوایزی را از نهادهای مختلف آمریکائی دریافت که به عنوان نمونه می توان به جوایز وی از سوی مدیر اطلاعات ملی، دفتر تحقیقات فدرال، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و وزارت خارجه این کشور اشاره کرد.

این در حالیست که مدال اهدائی پنتاگون برای فعالیت های وی در زمینه «جنگ علیه تروریسم در جهان» از جوایز ویژه وی به شمار می رود.

کد خبر 3773974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha