۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

شهر زنجان در ایام محرم باید یکپارچه سیاه پوش شود

شهر زنجان در ایام محرم باید یکپارچه سیاه پوش شود

زنجان- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تمام خیابان ها، کوچه ها، و حتی مغازه ها در ایام محرم باید به طور یکپارچه سیاه پوش شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: مجالس عزای سید و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفایش علاوه بر بعد عاطفی جنبه انسان سازی و تقویت کننده شعائر دینی و انسانی در جامعه میباشد.

وی با اشاره به فضیلت عزاداری حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) افزود: خداوند و فرستادگان خدا از حضرت آدم تا حضرت خاتم محمد مصطفی (ص) در عزای سید و سالار شهیدان گرستند و این گریستن و حزن را از بهترین حالات مومن دانسته اند.

حجت الاسلام صفی یاری  ادامه داد: عزاداری به سید و سالار شهیدان جلوه های دارد که بافضیلت ترین آنها اشک ریختن در مصیبت آن حضرت است به گونه ای که بسیاری از بزرگان دین و علما و عرفا گریه کردن در عزای امام حسین (ع) را بر خود افتخار میدانستند و بر این حال معنوی خود فخر فروشی میکردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به سیاه پوش کردن شهر در ایام محرم گفت: یکی دیگر از جلوه های عزاداری امام حسین (ع) پوشیدن لباس سیاه و آرایش مبلمان شهری است به گونه ای فضای شهر یکپارچه سیاه پوش شود. 

کد خبر 3785755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha