۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶

رئیس حوزه هنری بوشهر خبر داد:

اجرای ۶ شب تعزیه‌خوانی در حوزه هنری بوشهر/ برگزاری شب شعر و شروه

اجرای ۶ شب تعزیه‌خوانی در حوزه هنری بوشهر/ برگزاری شب شعر و شروه

بوشهر - رئیس حوزه هنری استان بوشهر از اجرای شش شب تعزیه‌خوانی در حوزه هنری بوشهر خبر داد و گفت: برگزاری شب شعر و شروه از دیگر برنامه‌های امسال در ماه محرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی‌فر صبح چهارشنبه در نشست مجامع وابسته سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: ماه محرم اوج هنرآفرینی هنرمندان انقلابی است.

وی اضافه کرد: بلندترین اندیشه‌ها در عاشورا رقم خورده است و فرصت خوبی است که هنرمندان از این مفاهیم استفاده کنند و آن را برای عموم در معرض نمایش قرار دهند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که تکیه هنرمندان را فعال کنیم و در کنار مداحان و فعالان مذهبی جمع کنیم و هم‌نشینی و تعامل خوبی در حوزه هنری بوشهر برای این مهم ایجاد شده است.

وی از برگزاری شش شب تعزیه‌خوانی توسط حوزه هنری بوشهر خبر داد و افزود: بوشهر از استان‌های غنی در زمینه برگزاری تعزیه است و بهترین تعزیه‌ها را تلاش داریم که امسال روبروی حوزه هنری بوشهر برگزار کنیم.

پارسایی‌فر از برگزاری سه مراسم شب شعر عاشورایی اشاره کرد و ادامه داد: شعرای مرکز استان و شهرستان‌ها در این شب شعرها به ارائه آثار خود می‌پردازند.

وی همچنین از برگزاری مراسم شب شروه با حضور شروه‌خوانان برجسته استان به یاد کربلا و عاشورا خبر داد و اضافه کرد: نمایشگاه پوسترهای عاشورایی از دیگر برنامه‌های ما در ایام محرم است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر از تهیه و پخش فیلم‌های مربوط به مراسم و آئین‌های عاشورایی استان خبر داد و افزود: تلاش داریم تا مفاهیم عاشورایی را در قالب‌های هنری به مردم برسانیم.

کد خبر 3788011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha