۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی خبر داد

ارسال ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت آذربایجان غربی

ارسال ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت آذربایجان غربی

ارومیه-رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی از ارسال ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی میان هنرمندان یکی از اهداف این جشنواره است.

احد هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جشنواره های قرآنی از جمله برنامه هایی است که در حوزه های آموزش و ترویج مسائل قرآنی برگزاری می شود، اظهار کرد: بیان مباحث مربوط به قرآن و عترت در بخش های مختلف ادبی و هنری احساس می شود.

وی در ادامه به جذابیت بیان آموزه های قرآنی به سبک داستان و شعر اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی میان هنرمندان، ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی به زبان ادبی، ارج گذاری به فعالیت های قرآنی هنرمندانی که در این زمینه ها قلم می زنند را از جمله اهداف بخش هنری جشنواره های قرآنی دانست.

هوشمند به بخش های تخصصی جشنواره ادبی قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش تخصصی داستان و شعر برگزار می شود که در زیر شاخه های این بخش ها محدودیتی برای قابل های مختف در نظر گرفته نشده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زیر شاخه های زبان ترکی آذری و همچنین فارسی برای هر بخش تخصصی جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: هنرمندان علاقه مند می توانند آثار خود را به تفکیک رشته هنری و زبان ارسال کنند.  

وی مفاهیم قرآنی و اهل بیت (ع)، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، خانواده، جوانان، نشاط سالم، امید، ایمان علم و تفکر، جهاد، عدالت و بسیاری از موضوهای دیگر که در نشر فرهنگ اسلامی و زندگی سالم تاثیر گذار هستند را محورهای این جشنواره اعلام کرد.

هوشمند در خصوص شرایط جشنواره، گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند به طور هم زمان در دو بخش شعر و داستان شرکت کند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان غربی جوایز این جشنواره را برای نفر اول بخش شعر ترکی و فارسی پنج میلیون ریال، نفرات دوم چهار میلیون ریال و نفرات سوم دو نیم میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش داستان کوتاه برای نفر اول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص آخرین مهلت ارسال آثار و مراسم اختتامیه جشنواره، گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا ۲۵ مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیر خانه جشنواره در حوزه هنری آذربایجان غربی ارسال کنند.

هوشمند با تاکید بر اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره آبان ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده که به تفکیک ۸۴ اثر در بخش داستان و ۴۵ اثر در بخش شعر است و انتظار می رود با نزدیکی به روزهای پایانی جشنواره تعداد این آثار بیشتر شود.

کد خبر 3791625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha