رویترز گزارش داد؛

تغییر ادبیات «دوترته» در قبال آمریکا همزمان با سفر به ژاپن

تغییر ادبیات «دوترته» در قبال آمریکا همزمان با سفر به ژاپن

رئیس جمهوری فیلیپین که به داشتن تفکرات ضد آمریکایی مشهور شده، همزمان با سفر به ژاپن ادبیات خود در قبال واشنگتن را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین همزمان با سفر به ژاپن از ادبیات نرم تری در قبال آمریکا استفاده کرد.

دوترته پیش از ترک مانیل به مقصد توکیو گفت: اتحاد ما با آمریکا همچنان باقی است. هیچگونه نگرانی درباره اتحاد ما وجود ندارد و ما نیازی به اتحاد با دیگر کشورها نداریم.

دوترته در حالی این اظهارات را بیان می کند که در روزهای اخیر عنوان کرده بود فیلیپین نیازی به حضور نظامیان خارجی در این کشور ندارد.

قرارداد همکاری دفاع پیشرفته (ای‎دی‎سی‌آ) توافقی میان آمریکا و فیلیپین برای تقویت اتحاد این دو کشور در منطقه جنوب‌ شرق آسیا است که در سال ۲۰۱۴ میلادی به امضا مقامات این دو کشور رسید.

آمریکا بر اساس این قرارداد، نیروهای خود را به فیلیپین گسیل می‎دارد و اجازه افزایش تجهیزات پایگاه‌های فیلیپین را برای استفاده نیروهای آمریکایی و فیلیپینی دارد. البته در قرارداد ذکر شده‌ است که آمریکا اجازه ایجاد پایگاه نظامی دائمی در فیلیپین را ندارد و نیروهای فیلیپینی می‎توانند از کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی استفاده کنند.

آمریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی راهبرد منطقه‌ای خود را بر آسیا متمرکز کرده است. کاخ سفید معتقد است که برای کسب منافع بلند مدت واشنگتن، هیچ منطقه‌ای مهمتر از آسیا نیست.

کد خبر 3805279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha