۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

با حمایت‌های کمیته امداد خراسان شمالی:

۱۶۰ مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی به کربلا اعزام می شوند

۱۶۰ مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی به کربلا اعزام می شوند

بجنورد- مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان به مناسبت اربعین از یازدهم ماه جاری به کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، غلامعلی رحمانی اظهار کرد: کمیته امداد به مددجویانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند ۶ میلیون ریال کمک‌هزینه سفر اعطا می‌کند.

رحمانی بابیان اینکه به مناسبت اربعین ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد به کربلا اعزام می‌شوند، افزود: این مددجویان در قالب دو کاروان پیاده و سواره از خراسان شمالی به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اعزام مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشته‌اند اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته آن دسته از مددجویانی که برای پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به امداد و دریافت کمک‌هزینه به این سفر بابرکت اعزام شوند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان سقف پذیرش مددجویان در پیاده‌روی اربعین را ۱۲۰ نفر اعلام و اظهار کرد: در شهرستان اسفراین سقف پذیرش ۱۵ نفر، بجنورد ۳۰ نفر، جاجرم ۱۰ نفر، شیروان ۲۰ نفر، مانه و سملقان ۱۵ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر، فاروج ۱۳ و گرمه نیز هفت نفر پیش‌بینی‌شده است.

رحمانی بیان داشت: دسته دوم زائران کربلای معلی از یازدهم همین ماه جاری در قالب یک کاروان ۴۰ نفره به کربلا اعزام می‌شوند و تمامی هزینه این کاروان بر عهده خود کمیته امداد است و متقاضیان هیچ‌گونه وجهی برای این سفر زیارتی هزینه نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون مددجویان فروانی هستند که شوق زیارت کربلا را در دل دارند اما تاکنون به دلیل عدم بنیه اقتصادی مناسب موفق نشده‌اند به سفر عتبات عالیات مشرف شوند، یادآور شد: کمیته امداد امام (ره) از سال گذشته با اجرای طرح شوق زیارت و استفاده از کمک‌های انسان دوستانه خیران زمینه این کار خیر را فراهم آورده است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان اضافه کرد: امسال کمیته امداد خراسان شمالی تمام اهتمام لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خیران، حامیان طرح اکرام و مؤسسات خیریه به‌منظور تأمین کمک‌هزینه زیارت مددجویان را به کار گرفته است.

رحمانی تصریح کرد: نیمه نخست امسال در قالب طرح شوق زیارت بیش از دو هزار و ۳۴۴ نفر به مشهد مقدس و کربلا اعزام‌شده‌اند و در نیمه دوم نیز بیش از چهار هزار نفر برای نخستین بار به زیارت مشهد مقدس و کربلای معلی اعزام می‌شوند.

کد خبر 3805890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha