۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

مراسم اربعین باید به عنوان یک حرکت استکبار ستیزی معرفی شود

مراسم اربعین باید به عنوان یک حرکت استکبار ستیزی معرفی شود

قم - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مراسم اربعین به کمک اصحاب رسانه باید به عنوان یک حرکت بین المللی و استکبار ستیزی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر قبل از ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین که در اردوگاه یاوران مهدی(عج) در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: تجمع اربعین حسینی اولین سئوالی که برای مردم دنیا ایجاد می‌کند آن است که این راهپیمایی اربعین و عزاداری‌ها برای چیست.

وی گفت: بر اساس آنچه در تعالیم دینی داریم هدف اصلی عزاداری برای امام حسین(ع) آشناسازی مردم با معارف اسلامی و ایجاد زمینه برای گسترش اسلام است که ما باید برای همه ائمه و امامان جلسه عزاداری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: ترغیبی که برای زیارت امام حسین(ع) در روایات آمده برای احیای معارف اسلامی است.

می‌خواهیم در مراسم اربعین با جهل و گمراهی مردم مقابله کنیم

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم در مراسم اربعین با جهل و گمراهی مردم مقابله کنیم، گفت: باید در برنامه ریزی‌های اربعین، به طور جدی این مسئله مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر در ادامه به فلسفه زیارت اشاره کرد و گفت: فلسفه زیارت بیعت مجدد با امامان است و این مسئله باید احیا شود تا زیارت حال و هوای معنوی پیدا کند.

وی تأکید کرد: اینکه زیارت فراموش شود و خود عزاداری هدف باشد مطلوب نیست و مقام معظم رهبری نیز به شدت به این امر تأکید داشتند که باید عزاداری هیئات جهت و مسیر مشخص داشته باشد.

باید جلوی انحرافات در عزاداری‌ها گرفته شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: باید جلوی انحرافات در عزاداری‌ها گرفته شود و زمانی این امر محقق می‌شود که اهداف زیارت، تجمع و راهپیمایی‌ها مشخص شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید پیاده روی اربعین را به عنوان یک همبستگی بین المللی و جبهه استکبار ستیزی مطرح کنیم، ادامه داد: در اربعین فقط شیعیان حضور ندارند هرچند شیعیان در اکثریت هستند اما در کنار آن‌ها مسیحی‌ها، اهل سنت و بر اساس گزارشات رسیده پیروان سایر ادیان و مذاهب نیز حضور دارند.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر گفت: مسئله آزادی خواهی و مقابله با ظلم و ستم را که خود اباعبدالله(ع) نیز آن را مطرح کرده‌اند می‌بایست به عنوان شعارهای حرکت اربعین مطرح کنیم و این شعارها می‌تواند در سطح بین الملل دل‌ها را جذب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر جنبه بین المللی و وحدت آفرینی اربعین، مسئله دیگری که باید در حوزه اسلامی به آن توجه کرد قرار دادن اربعین به عنوان رمز پیوند شیعه و سنی است گفت: رمز پیوند شیعه و سنی محبت اهل بیت عصمت و طهارت است و اگر این محبت الگو باشد می‌تواند به عنوان وحدت بین المللی مستضعفان جهان و کسانی که در جبهه تقابل با مستکبران هستند مطرح شود.

باید به اربعین فرامرزی نگاه کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با تأکید بر اینکه باید به اربعین فرامرزی نگاه کرد و دیگران را هم به این راهپیمایی متمایل نمود، ابراز داشت: به کمک اصحاب رسانه باید اربعین به عنوان یک حرکت بین المللی و استکبار ستیزی معرفی شود و زمینه برای حضور سایر کشورها نیز در این راهپیمایی گسترده فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه یک عده به دنبال این بودند که مسئله اربعین را تبلیغی به نفع خود تبدیل کنند، گفت: خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب سال گذشته جلوی این فتنه گرفته شد.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به شعار امسال راهپیمایی اربعین اربعین بیان داشت: شعار «انی احامی ابدا عن دینی» امسال باید برجسته باشد و با روحیه ایثار و برادری که وجود دارد همه اقشار کنار هم قرار بگیرند و رسانه‌ها نیز باید این‌ها را برجسته کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: مراسم اربعین باید به سمتی برود که همه قدرت‌های استکباری احساس وحشت کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: مسئله دیگری که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد مسئله پرهیز از خرافه‌گرایی است و افرادی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند باید عکس‌ها و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند تا شرایط برای تحول روحی و اخلاقی فراهم شود.

کد خبر 3807707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha