۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری:

وجود بیکاران متخصص برای کشور بحران است/ تغییر در حرکت دانشگاه ها

وجود بیکاران متخصص برای کشور بحران است/ تغییر در  حرکت دانشگاه ها

شیراز _ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: آنچه برای تمام دنیا یک فرصت است به دلیل نداشتن برنامه مناسبِ خیل عظیم متخصصان، تبدیل به بحران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سرکار پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد راهبردی توسعه فناوری نانو فارس تاکید کرد: امروز خیل عظیم بیکاران متخصص برای کشور تبدیل به بحران شده در حالیکه وجود متخصصین بسیار برای دنیا یک فرصت است.

وی با اشاره به اینکه نوع تربیت در دانشگاه باید تغییر کند تاکید کرد: امروز در دانشگاه ها افرادی با ضایعه نخاعی تربیت می کنند زیرا برای انجام کارهای خودشان به دیگران نیازدارند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: تغییر در روش حرکتی دانشگاه برای رسیدن به موفقیت لازم زیرا امروز فقط به دانشجویان مباحث علمی آموزش داده می شود اما بحث عملی و توانمندی برای آنها مطرح نیست.

سرکار تصریح کرد: تبدیل علم به ثروت باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یکی از اولویت های اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز اقتدار فرهنگی، سیاسی و.... به اقتدار علمی باز می گردد که بایدبه این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص وضعیت نانو در جهان، گفت: به ۱۷ کشور تجهیزات نانو صادر می کنیم که نشان از جایگاه کشور است که در حال حاضر ۱۲ ماشین آلات صنعتی در عرصه نانو در حال ساخت است.

سرکار ادامه داد: انگلیس، استرالیا، چین، کره جنوبی مقصد صادراتی محصولات نانو تولیدی کشور است در حالیکه تخصص صادرات اینگونه را نداریم.

وی یادآور شد: ۹۷ درصد دانش تولید محصولات نانو را داریم و در بیش از ۱۰ حوزه صنعتی فناوری نانو وارد شده است.

کد خبر 3812041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha