۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

هنر مهر در نمایشگاه مطبوعات-۱۷

گودرزی دیباج: باید برای حوزه فرهنگ و هنر ستاد بحران تشکیل داد

گودرزی دیباج: باید برای حوزه فرهنگ و هنر ستاد بحران تشکیل داد

مرتضی گودرزی دیباج که در دومین روز کاری نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرد، معتقد است با درک شرایط بحرانی حوزه فرهنگ و هنر باید برای این حوزه ستاد بحران تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی گودرزی دیباج روز گذشته ۱۵ آبان‌ماه در دومین روز کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری مهر به طور جامع درباره هنر دینی، فراز و فرودها، چالش ها و نقاط ضعف و قوت سخن گفت.

این پژوهشگر، هنرمند و استاد دانشگاه در بخشی از صحبت های خود بیان کرد: در این دوره که تنفس می کنیم از طرف سیستم‌ها و دستگاه های تحقیقاتی و رسانه ها و موسسات آموزشی و تربیتی نسبت به حوزه فرهنگ و هنر به شدت غفلت داریم. غفلتمان این است که آموزه های دینی و آموزه های بنیادین هنری را به شکل تدریجی از دوران کودکی آموزش نمی دهیم. ما بحث جدی در حوزه تربیت نسل ها داریم.

وی ادامه داد: هنرمند ما کاملا رها شده است. ما اگر در حوزه اطلاعات و امنیت و نظامی باید چشمانمان باز باشد و باید به طور دائم دشمن را رصد کنیم و یک لحظه از آنها غافل نشویم و این موضوع تعطیل بردار نیست، به شما عرض می کنم در حوزه مسائل فرهنگی و هنری ما نیز کاملا باید اینگونه نگاه شود و همان حساسیت را داشته باشیم. در این صورت است که بحران را می بینیم و ستاد بحران برای آن تشکیل می دهیم و لحظه‌ای رهایش نمی کنیم.

گودرزی دیباج با انتقاد از رسانه ملی گفت: ما ساعت‌ها در رسانه ملی درباره آشپزی صحبت می کنیم اما درباره تبیین جایگاه فرهنگ و هنر که یک سر آن به مسائل اقتصادی وصل است، وقتی نمی‌گذاریم.

مشروح این گفتگو متعاقبا منتشر می‌شود.

کد خبر 3817667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha