۲۷ شهریور ۱۳۸۵، ۱۵:۲۶

/ با حضور شهردار تهران /

2/3 كيلومتر از بزرگراه آزادگان افتتاح شد

2/3 كيلومتر از بزرگراه آزادگان افتتاح شد

بخشي از بزرگراه آزادگان حدفاصل شهيد دستواره تا مقابل پارك توسكا به طول 2/3 كيلومتر صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاري مهر ، در سال 1350 براي تكميل شبكه آزادراهي بين استاني كشور در محدوده شهر تهران و همچنين تقويت شبكه سريع شهر تهران مطالعه و تهيه طرح اجرايي آزادراه كمربندي جنوب آغاز گرديد.

در اين مطالعات ، طرح راه كمربندي به صورت آزاد راه با 8 خط عبور و ورودي هاي كنترل شده و تقاطع هاي غير همسطح در محل تلاقي با راه هاي ورودي شهر تهران با جاده كناري در طرفين آزاد راه پيش بيني شده است.

آزاد راه كمربندي تهران از يك سمت (در شمال غربي استاديوم ورزشي آزادي) به ادامه آزاد راه شمال عباس آباد( شهيد همت) كه در طرح جامع پيش بيني شده است و از سمت ديگر( در جنوب شرقي تهران در منطقه پادگان قصر فيروزه) به آزادراه افسريه كه تا جاده آبعلي ادامه مي يابد، متصل مي شود. بدين ترتيب آزاد راه كمربندي تهران با اتصال به آزادراهها و بزرگراههاي فوق الذكر، خط كمربندي كاملي را با استانداردهاي آزادراه تشكيل مي دهد.

البته در زماني كه مطالعات طرح آزاد راه شروع شد ، هنوز شبكه ارتباطي شهر تهران در محدوده كمربندي شكل نگرفته بود و محورهاي جوانمرد قصاب (برادران شهيد دستواره) و شهرزاد( ماشين دودي سابق) در اين مطالعات به صورت خيابان هاي فرعي و بدون دسترسي با كمربندي ديده شده بود.

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، با پيگيري شهرداري تهران و همكاري سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و ترابري جاده هاي كناري آزاد راه كمربندي احداث شد تا حريم آن حفظ گردد.

در سال هاي اخير با توسعه منطقه 20 تهران ( شهر ري) و توسعه شبكه ارتباطي جنوب تهران محورهاي جوانمرد قصاب و شهرزاد به صورت محورهاي شرياني مهم ارتباط منطقه 20 با ساير مناطق شهر تهران درآمد و مكمل دو محور بزرگراهي شهيد رجايي و فدائيان اسلام گرديد.

در هر حال با توجه به تراكم ترافيك جاده اي احداث شده كناري كمربندي و تقاطعهاي همسطح موجود كه درصد ترافيك سنگين آن بسيار بالاست به علاوه با توجه به كاربريهاي عمده جذب سفر در محدوده كمربندي از قبيل توسعه منطقه 20 تهران، راه اندازي ميدان مادر ميوه و تره بار و همچنين فرودگاه بين المللي تهران آزادراه كمربندي با اولويت بسياري مورد توجه قرار گرفته است.

پروژه در آزادراه كمربندي جنوب (آزادگان) حدفاصل پل شهيد دستواره تا محدوده پارك توسكا از كيلومتر 750+ 30 تا 950+33 در تقاطع با خيابان هاي فدائيان اسلام و شهرزاد واقع شده است.

علاوه بر آن يك پل بر روي كمربندي آزادگان در تقاطع با خيابان فدائيان اسلام با 4 دهانه مجموعا به طول 84 متر و به عرض 44 متر با 4 رمپ و 4 لوپ و پل ديگر در تقاطع با خيابان شهرزاد با 4 دهانه مجموعا به طول 81 متر به عرض 39 متر با 2 رمپ و 2 لوپ درعمليات اجرايي قرار داشته كه در حال حاضر به علت عدم رفع معارضان ملكي هيچكدام از رمپ و لوپهاي تقاطع هاي فدائيان اسلام و شهرزاد اجرا نگرديده است.

کد خبر 382113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha