۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۰

سرگئی لاوروف:

هیچ پیشرفتی در مذاکرات وزرای خارجه عضو گروه نرماندی به دست نیامد

هیچ پیشرفتی در مذاکرات وزرای خارجه عضو گروه نرماندی به دست نیامد

وزیر خارجه روسیه پس از نشست امروز وزرای خارجه عضو گروه نرماندی پیرامون بحران در اوکراین، اعلام کرد: هیچ پیشرفتی در این مذاکرات به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که هیچ پیشرفتی در مذاکرات چهارجانبه امروز وزرای خارجه عضو گروه نرماندی پیرامون بحران در اوکراین به دست نیامده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: در نشست چهارجانبه امروز وزرای خارجه عضو گروه نرماندی در مینسک، هیچ پیشرفتی به دست نیامد.

وی پس از این نشست تصریح کرد: این امر نماد خوبی است که نشان می دهد توافقات ۱۹ اکتبر میان سران ۴ کشور، آنچنانکه با انتقادهائی مواجه بود، با چالش مواجه نیست.

به گفته وزیر خارجه روسیه، وزرای خارجه ۴ کشور عضو نتوانستند به هماهنگی برای برداشتن گام هائی بیشتر در راستای اجرای پیمان مینسک به ویژه در حوزه های امنیت و اصلاحات سیاسی دست یابند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: توافق کردیم که کارها در چارچوب نرماندی و در سطح کارشناسان حقوقی و نظامی و نیز نمایندگان دیپلماتیک ادامه یابد.

گفتنی است، تاکنون اعضا این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند. در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضاء برساند. این توافق، مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان، غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

لازم به ذکر است کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و  آلمان عضو گروه نرماندی محسوب می شوند.

کد خبر 3837091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha