۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹

راه اندازی اولین بوستان ویژه معلولان در شرق تهران‎

راه اندازی اولین بوستان ویژه معلولان در شرق تهران‎

شهردار منطقه ۱۴ از تبدیل بوستان بسیج به پارک ویژه معلولان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهود حمیدی در جلسه‌ای که با حضور جمعی از معلولان منطقه و همچنین معلولان شاغل در شهرداری منطقه ۱۴برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی معلولان گفت: طبق آمارهای سازمان بهزیستی حدود ۱۱ درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که مدیریت شهری هم به خوبی از وجود آنان آگاه است.

وی با اشاره به سابقه‌ ۲۷ ساله‌ی خود در عرصه مدیریت شهری عنوان کرد: تبدیل شهرداری تهران ازسازمانی خدماتی به یک نهاد اجتماعی، شعاری بود که در سال‌های اخیرنه تنها درحرف، بلکه دراقدام وعمل شهردار تهران اتفاق افتاده است. شهرداری تهران و در راس آن، دکترقالیباف همواره نسبت به رفع مشکلات معلولان نگاه ویژه‌ای دارند.

شهردارمنطقه ۱۴ با اظهار امیدواری از بهبود روند خدمت رسانی به معلولان این منطقه گفت: از معاونان،مدیران و تمامی مسئولان منطقه انتظار دارم که از تمامی ظرفیت های  شهرداری منطقه ۱۴ در جهت رفاه حال معلولان استفاده می‌شود و برهمین اساس باید مناسب‌سازی معابرجهت استفاده معلولان باید به گونه‌ای انجام شود که دسترسی به شریان‌های اصلی منطقه۱۴ از درب منازل آنان به سهولت انجام پذیرد و این عزیزان در استفاده از معابر منطقه کم تر دچار زحمت شوند.

حمیدی با تاکید بر حل مشکلات معلولان این منطقه تصریح کرد: اگرچه هنوز تا شرایط ایده آل فاصله بسیار است اما تمام تلاش خود را جهت رفاه حال این عزیزان انجام خواهیم داد.
حمیدی در پایان بااعلام خبر مناسب‌سازی یکی از بوستان‌های منطقه ۱۴تهران جهت استفاده معلولان گفت:تبدیل بوستان بسیج به بوستان ویژه معلولان، آخرین اقدامی است که  به منظور رفاه حال معلولان این منطقه درحال انجام است.

مناسب سازی بوستان ها   در منطقه ۱۳ برای معلولان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ از مناسب سازی بوستان ها ویژه معلولان با هدف ارائه خدمات بهینه به این قشر خبر داد.

مهدی احمد مهرابی، معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق معلولان است گفت: اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۳ با هدف ارائه خدمات بهینه به این قشر و بهره گیری آنان از تمامی امکانات و تامین اسایش و رفاه انان، اقدام به مناسب سازی بوستان ها ی این منطقه کرده است.

وی افزود: در این طرح،  مناسب سازی و محوطه سازی  فضای بوستان ها  در بوستان های خیام-حافظ-سیمرغ- فلکه اول نیروی هوایی-پیروزی-معلم-صبا-دانش آموز – نیما و... برای تسهیل حرکت ویلچر  صورت گرفته و  رمپ ویژه ای نیز در ورودی پارک نصب و جانمایی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست  با اشاره به مناسب سازی سرویس های بهداشتی برای معلولان اظهار داشت : در حال حاضر ۳۴ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان های پیروزی ، خیام ، حافظ ، معلم ، پارکینگ متروی کلاهدوز ، مسیل جاجرود ، پاتوق محله ، بوستان های ترنج ، تره بار، ورزش و پارک جنگلی سرخه حصار و.... متناسب با معلولان وجود دارد.

مهرابی تصریح کرد: وسایل بدنسازی ویژه معلولین و جانبازان در بوستان پیروزی جهت ترغیب معلولین به ورزش نصب شده است.

 وی خاطر نشان کرد:  تابلوهای راهنما در بوستان ها  برای معلولان  استقرار یاقته است. 

کد خبر 3846427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha