۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر صادرات ۶ هزار تن میگوی پرورشی بوشهر

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر صادرات ۶ هزار تن میگوی پرورشی بوشهر

بوشهر -  مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: صادرات میگوی پرورشی از استان بوشهر به سایر نقاط جهان از مرز ۶ هزار تن گذشت.

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص صادرات میگوی پرورشی از استان بوشهر به سایر نقاط جهان اظهار داشت: با فعالیت پرورش دهندگان میگوی استان و همچنین کارگاه‌های فرآوری آبزیان و اقدامات قرنطینه‌ای – بهداشتی اداره دامپزشکی استان بوشهر از ابتدای سال‌جاری تا کنون شش هزار ۵۰۰ تن میگوی پرورشی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: هر سال پس از برداشت میگو از مزارع پرورش میگو در استان ، میگوهای برداشت شده در کارگاه‌های فرآوری آبزیان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی فرآوری، بسته بندی و آماده صادرات می شوند.

بحرانی تصریح کرد: پس از بسته بندی میگوها در کارگاه‌های فرآوری برای انجام روند اجرایی صادرات از محموله‌های میگو نمونه‌برداری و در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی تحت آزمایشات میکروبی و شیمیایی قرار گرفته و پس تایید آزمایشگاه مبنی بر سالم بودن نمونه ها مجوز صادرات محموله صادر می شود.

این مقام مسئول اشاره کرد: در طی دوره تکثیر و پرورش میگو در مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماریهای میگو بیش از شش هزار ۲۰۰ آزمایش PCR بر روی میگوهای مولد، پست لارو( بچه میگو)، غذای میگو و همچنین میگوهای پرورشی برداشت شده انجام شد و از تعداد ۶۸۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد آزمایش میکروبی و ۷۰۰ آزمایش شیمیایی بر روی میگوهای پرورشی فرآوری شده انجام شده است. 

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی به کشورهای روسیه، آسیای جنوب شرقی، حوزه خلیج فارس، مصر، لبنان و مکزیک صادر شده است.

بحرانی تاکید کرد: روند فرآوری میگوهای پرورشی در کارگاه‌های فرآوری آبزیان همچنان ادامه دارد و در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تعامل و همکاری قانونی در زمینه های بهداشتی و قرنطینه ای در تسهیل امور صادرات محموله ها با صادرکنندگان خواهد داشت.

کد خبر 3847106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha