۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲

 نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر برگزار شد

 نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - سیزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در شهرستان عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، مدرس حوزه های علمیه اهل سنت استان هرمزگان در نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر به تبیین عنصر وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.

حسین توانا در این رابطه اظهار داشت: برای دستیابی به وحدت و همگرایی باید هم از اختلافات مذهبی پرهیز کرد و هم بستر را برای انسجام و همبستگی سیاسی فراهم کنیم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در ادامه این نشست در ارتباط با جریان های تکفیری و گروه های انحرافی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا اضافه کرد: برای جلوگیری از اختلافات مذهبی باید با جهل و خرافات در جامعه مقابله کرد و تعصبات کور را از ساحت مسلمین دور کرد.

جمشید سبزکار مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین عسلویه در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت به پیروان مذاهب اسلامی به ایه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا اشاره کرد و افزود: اگر همه مسلمانان به این ایه عمل کنند و به جای فرقه اندیشی و تفرقه افکنی مذهبی به ریسمان الهی چنگ بیندازند نه تنها دیگر شاهد جنگ و نزاع بین پیروان مذاهب نخواهیم بود بلکه همدلی و برادری نیز گسترش می یابد.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی دیگر سخنران نشست بود که  پیرامون اهمیت وحدت اسلامی صحبت کرد.

حجت الاسلام سیداحمد احمدی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر آخرین سخنران سیزدهمین نشست بود که به تبیین سیاست های رهبری پیرامون هفته وحدت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر به همت اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و با همکاری شرکت های پتروشیمی منطقه پارس و دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 3848731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha