۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۱۰ زندانی غیر عمد خراسان شمالی به آغوش خانواده بازگشتند

۱۰ زندانی غیر عمد خراسان شمالی به آغوش خانواده بازگشتند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی استان با کمک‌های کمیته امداد به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانواده زندانیان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که این افراد از تمامی خدمات همانند مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، مشوق‌های تحصیلی، وام اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می‌شوند.

اهرابی با اشاره به اینکه امسال از محل منابع جمع‌آوری‌شده زکات ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی آزاد شدند، افزود: برای آزادی این تعداد از زندانیان جرائم مالی در خراسان شمالی بیش از ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خانواده یک هزار و ۲۰۰ زندانی نیازمند تحت پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: علاوه بر مستمری این خانواده‌ها از تمامی خدمات برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این افراد از تمامی خدمات همچون مستمری، بیمه اجتماعی و درمانی، مشوق‌های تحصیلی، وام اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: این نهاد به‌منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، اقدامات خوبی را انجام داده و تاکنون با کمک‌های این نهاد، زمینه آزادی شماری از زندانیان فراهم‌شده است.

اهرابی بابیان اینکه توجه به مشکلات اجتماعی طبقات ضعیف جامعه ازجمله آزادی زندانیان نیازمند، در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: اساساً زندانیان جرائم غیر عمد که توان پرداخت دین خود را نداشته باشند مشمول ارائه این تسهیلات می‌شوند.

وی بابیان اینکه از مردم خیر و نوع‌دوست استان هم انتظار می‌رود تا برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد حمایت‌های لازم خود را داشته باشند، اظهار کرد: تاکنون خیران گام‌های خود را در این زمینه برداشته‌اند که امیدواریم این حمایت‌ها افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: هم‌اکنون بخشی از زندانیان تحت حمایت‌های کمیته امداد خراسان شمالی مربوط به بدهی‌های مالی بوده که باید برای آزادی این زندانیان با کمک‌های خیران اقدام شود.

کد خبر 3850371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha