۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان:

نرخ بیکاری استان زنجان طی سه سال گذشته در حال کاهش بوده است

نرخ بیکاری استان  زنجان طی سه سال گذشته در حال کاهش بوده است

زنجان-سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در زنجان طی سه سال گذشته در حال کاهش بوده و تابستان امسال به ۸.۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یوسفی ظهر یکشنبه در همایش رویکردهای نو در آموزش های مهارتی، به طرح تکاپو اشاره کردو افزود: طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال در سطح کشور، توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: طرح تکاپو درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های بومی و به کارگیری تجربه سازمان های بین المللی، برنامه منسجمی برای تحرک در بخش تقاضای نیروی کار به اجرا درآورد.

سرپرست اداره کل کار ، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این طرح به توسعه و ساماندهی کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاه های کوچک یا متوسط توجه دارد.

یوسفی  به فرهنگ مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی اشاره کرد و گفت:  بخش دولتی و خصوصی توانایی پاسخگویی به این مطالبه نادرست را ندارد و باید تلاش کرد تا فرهنگ جامعه تغییر کند و به سمت کار آفرینی فرهنگ سازی شود.

وی ابراز کرد: طرح تکاپو می‌تواند جایگزین خوبی برای ۱۵ هزار فرصت شغلی در صنعت سرب و روی استان باشد که به مرور در حال ریزش است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در فن‌آوری اطلاعات، آموزش نقش مهمی دارد و نقش آموزش‌های مهارتی در این زمینه بسیار مهم است و باید آموزش های مهارتی تقویت شود.

یوسفی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان  زنجان طی سه سال گذشته در حال کاهش بوده و در سال ۹۳ نرخ بیکاری استان ۹.۸ درصد بود در حالی که این میزان در سال ۹۴ در حدود ۹.۶ و در تابستان امسال به ۸.۲ کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: باید در راستای کاهش بیکاری در استان زنجان باید به برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 3917902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha