۵ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۴

«نجات ارداس» واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد

«نجات ارداس» واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد

سه جلد از مجموعه هشت جلدی «نجات اِرداس» از سوی نشر پرتقال منتشر شد. این مجموعه، در قالب فانتزی به همزیستی انسان و حیوان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر پرتقال به تازگی سه جلد از مجموعه‌ هشت جلدی  «نجات اِرداس» نوشته‌ براندن مال را با ترجمه‌ اردلان زرگریان روانه بازار نشر کرده است. این مجموعه که ترکیبی از واقعیت و خیال با مایه‌هایی از فانتزی است، ضمن مدنظر قرار دادن زیست طبیعی حیواناتی که صرفا در حیات وحش دیده می‌شوند و همزیستی این حیوانات با انسان‌ها، ذهن مخاطب نوجوان را با چالش‌هایی درگیر می‌کند که شاید مشابه آن را در مجموعه‌ «ارباب حلقه‌ها» تجربه کرده باشد. با این تفاوت که این‌بار همراه شخصیت‌ها و یاری‌کننده‌ آن‌ها در مقابل مشکلات و موانع، حیوانات درون این شخصیت‌ها هستند.

ماجرا از این قرار است که در سرزمین ارداس، هرکس برای خودش یک حیوان درون دارد که طی مراسمی در یازدگی سالگی‌اش می‌تواند آن حیوان درون را احضار کند. این حیوانات درون که از جمله پلنگ و گرگ و پاندا و... هستند می‌توانند به صاحب خود که متعلق به او هستند کمک کنند و به او قدرتی ماورایی ببخشند. حالا سرزمین ارداس دچار مخاطراتی شده و این قهرمانان کودک همراه با حیوانات درون‌شان که آزاد شده‌اند وظیفه دارند به دفاع از سرزمین خود بپردازند.

نجات ارداس با اتفاقاتی سلسله‌وار و جذابیت‌های روایی و شخصیت‌هایی که برای همیشه درخاطر مخاطب ماندگار می‌شوند، و مهم‌تر از آن حیواناتی که حضورشان در داستان به آن رنگ و بویی از آشنایی با حیات وحش و محیط زیست بکر و دست نخورده می‌دهد، داستانی چند بعدی و جذاب برای مخاطبان نوجوان و مهم‌تر از آن بزرگسالانی است که هنوز ماجراجویی‌های نوجوانی در آن‌ها زنده و پویا است.

نشر پرتقال قصد دارد چند جلد دیگر از مجموعه کتاب‌های «نجات ارداس» را تا نمایشگاه کتاب سال جاری به چاپ برساند و در اختیار مخاطبان و دوستداران این مجموعه قرار بدهد.  

کد خبر 3930946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha