۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد:

ترویج پرداخت زکات در بین روستاییان / افزایش ۲۲ درصدی پرداخت زکات

ترویج پرداخت زکات در بین روستاییان / افزایش ۲۲ درصدی پرداخت زکات

بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: پرداخت زکات در بین روستائیان ترویج یابد و این امر باید از طرف روحانیون بیان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جلسه شورای زکات خراسان شمالی بر ضرورت بیان مسئله زکات و توجیه روستائیان به این امر مهم تأکید و اظهار کرد: باید روحانیون اهمیت زکات را در منبرها و مساجد به‌طور مستمر بیان کنند تا خروجی داشته باشد.

وی با اشاره به عدم توجیه مردم نسبت به مقوله زکات تصریح کرد: عدم آگاهی مردم سبب بزرگی نام زکات و سنگینی پرداخت آن را به همراه دارد درحالی‌که هنگام محاسبه و با طرح درست و تبیین دقیق رقم آن بخش ناچیزی از محصول کشاورز است.

جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: میزان پرداخت زکات در استان از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش‌یافته است.

عباس اهرابی اظهار کرد: پرداخت زکات از سوی کشاورزان و دامداران خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است.

اهرابی با تأکید بر هزینه کرد زکات برای محرومان تصریح کرد: امسال سهم محرومان نسبت به سال گذشته، ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی همچنین گفت: در جشن نیکوکاری امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع شد که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به افزایش قابل‌توجه پرداخت کمک‌های مردمی در آستانه سال نو، اظهار کرد: توزیع کامل کمک‌ها به دلیل حجم بالای آن تا پنجم فروردین ادامه دارد.

محمد بهمن پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: بررسی‌ها نشان داده که استان ظرفیت پرداخت ۲۲ میلیون تومان زکات را دارد.

کد خبر 3935804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha