۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

۹۷۳ تن میوه طرح تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شد

۹۷۳ تن میوه طرح تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند- مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از اغاز توزیع میوه طرح تنظیم بازار تاکنون ۹۷۳ تن میوه طرح تنظیم بازار در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی بیجاری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به واگذاری مدیریت تنظیم بازار به جهاد کشاورزی از سال ۹۲، اظهار داشت: یکی از نتایج این امر هماهنگی و انسجام بیشتر بین تولید و توزیع برای کنترل بازار بود.

وی، کنترل و رصد قیمت کالاها در سطح بازار را یکی از وظایف مهم مدیریت تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: در این راستا قیمت انواع کالاها در سطح بازار به صورت هفتگی گرفته می شود.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این در جلسات کمیسیون تنظیم بازار میزان نیاز و عرضه کالاها بررسی و برای کنترل بازار تصمیم گیری می شود.

تعیین ۱۳۳ مرکز فروش میوه طرح تنظیم بازار

بیجاری با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز میزان تقاضا افزایش یافته و در نتیجه روال عادی بازار بر هم می خورد، عنوان داشت: بنابراین سازمان جهاد کشاورزی  کالاهای مورد نیاز مردم را خریداری و در کنار سیستم عرضه به تنظیم بازار کمک می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت کنترل بازار بوده و نه تامین کننده آن، بیان داشت: دولت در شرایطی که میزان عرضه کاهش یا میزان تقاضا افزایش می آید وارد بازار شده و تنظیم کننده بازار می شود.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در همین راستا امسال نیز سازمان جهاد کشاورزی همانند سنوات گذشته ذخیره سازی خوبی در کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، میوه، شکر و تخم مرغ انجام داد.

بیجاری با اشاره به اینکه امسال به دلیل سرمازدگی پرتقال شمال و بارندگی در استان های هرمزگان و فارس سبب کاهش پرتقال داخلی شد، عنوان داشت: خراسان جنوبی نخستین استانی بود که بر اساس نیاز استان ۳۵۷ تن پرتقال و ۲۴۰ تن سیب را ذخیره سازی کرد.

وی از تعیین ۱۳۳ مرکز فروش میوه طرح تنظیم بازار در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: برای توزیع مرغ گرم به قیمت درب کشتارگاه نیز در ابتدا ۴۲ مرکز شناسایی که در ادامه به ۵۳ مرکز افزایش یاف

توزیع ۵۶۰ تن برنج طرح تنظیم بازار در استان

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی خراسان جنوبی به توزیع ۵۶۰ تن برنج طرح تنظیم بازار در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان ۳۶۰ تن  برنج هندی درجه یک دانه بلند۱۱۲۱ و ۲۰۰ تن نیز برنج سفید وارداتی بوده است.

بیجاری با بیان اینکه همچنین برای کنترل بازار در ایام عید ۳۸ گوشت قرمز منجمد در استان ذخیره سازی شده استف بیان داشت: از این میزان تاکنون ۷.۵ تن عرضه و در صورت نیاز مابقی نیز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۵۷ تن پرتقال والنسیای جنوب و ۳۷۶ تن پرتقال وارداتی در استان توزیع شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت ۲۴۰ تن سیب درختی طرح تنظیم بازار در استان توزیع شد.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار از ۴ اسفندماه ۹۵ آغاز و ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه داشت، بیان داشت: توزیع میوه طرح تنظیم بازار نیز از ۲۶ اسفندماه ۹۵ آغاز و برای کنترل بازار تا اخر فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 3946182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha