۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷

فرماندار پیشوا:

پیشوا محصولات جالیزی تهران و چند استان دیگر را تامین می کند

پیشوا محصولات جالیزی تهران و چند استان دیگر را تامین می کند

پیشوا- فرماندار پیشوا از تولید سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن محصولات جالیزی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیشوا محصولات جالیزی تهران و چند استان دیگر را تامین می کند.

محمد کرم محمدی، در حاشیه دیدار با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در و امام جمعه شهرستان ورامین، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توانمندی های شهرستان پیشوا در بخش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: در شهرستان پیشوا بنگاه های صنعتی زیادی نداریم و بیشتر تمرکز و توانایی این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری است.

وی با بیان اینکه بارندگی های امسال و سال گذشته شرایط خوبی برای تولیدات کشاورزی فراهم کرده است، ادامه داد: امسال، سال خوب و پر برکتی برای بخش کشاورزی است و امیدواریم قیمت محصولات کشاورزی افت قیمت کمتری داشته باشد تا کشاورزان به رونق اقتصادی که استحقاق آن را دارند برسند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا گفت: مردم پیشوا سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن محصولات جالیزی تولید می کنند و این محصولات، نیاز تهران و چند استان دیگر در کشور را تامین می کند.

محمدی با انتقاد از رواج فرهنگ « پشت میز نشینی» در میان جوانان افزود: نسل جوان امروز نا آشنا به بخش کشاورزی بوده و بیشتر دنبال پشت میز نشینی است و این یک معضل بزرگ در توسعه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا و دیگر مناطق کشور است.

فرماندار پیشوا از برنامه های این شهرستان برای تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: در پی تکمیل چرخه تولید و صادرات محصولات کشاورزی، جالیزی و دامپروری هستیم تا این محصولات سبب اشتغال بیشتر شهرستان شده و توسعه و شکوفایی را برای منطقه به ارمغان آورده و کاهش مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ را شاهد باشیم.

وی فراهم نبودن زیر ساختهای شهرستان را از عوامل عمده سخت شدن کار در این شهرستان دانست و اضافه کرد: باید عملکرد جهادی و انقلابی باشد تا بتوانیم بر مشکلات پیروز شویم.

محمدی برخی مشکلات شهرک های تازه تاسیس در پیشوا را مورد اشاره قرار داد و گفت: نبود اماکن فرهنگی و مذهبی در این اماکن سبب وجود برخی مشکلات فرهنگی در این مناطق شده که در حال رفع آن ها هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: هرگاه نظام نیاز داشته است مردم فارغ از برخی دل خوری ها به تکلیف خود عمل کرده و در صحنه های انقلابی حاضر شدند و خواهند شد.

وی گفت: ملت ما همواره گوش به فرمان رهبری و علما بزرگوار بوده و هستند و در راهپیمایی ها و انتخابات حضور پر شور داشتند و این رمز ماندگاری نظام است، در انتخابات پیش رو نیز مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم را شاهد خواهیم بود و این امر نشان دهنده آن است که مردم به کشور و نظام و رهبری خود پایبند هستند.

فرماندار پیشوا در ادامه به دیدار خود با آیت الله محمودی اشاره کرد و گفت: ایشان پدر معنوی سراسر دشت ورامین هستند و عملکرد بزرگوارانه شخص ایشان موجب ارادت مردم این منطقه شده است.

وی ادامه داد: آیت الله محمودی از « السابقون» و یادگاران زمان امام( ره) هستند و هدایت های ایشان همواره در دشت ورامین، شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک نافذ است و ما از این رهنمودها بهره می گیریم.

کد خبر 3950264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha