۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷

«اسماعیل رضوان»:

مواضع اعراب در خصوص اسرای فلسطینی مطلوب نیست

مواضع اعراب در خصوص اسرای فلسطینی مطلوب نیست

عضو ارشد حماس تاکید کرد که مسأله اسیران از جمله اولویت های مقاومت و مورد اجماع همه است ولی مواضع عربی در مسأله اسیران فلسطینی در سطح مطلوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد جنبش حماس فلسطین همزمان با روز اسیر فلسطینی بر اهمیت آزادی اسیران این کشور در بند رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی در همین راستا تصریح کرد: مسأله اسیران از جمله اولویت های مقاومت و مورد اجماع همه است. جنبش حماس از طریق مشارکت در فعالیت های برگزار شده در کرانه باختری و غزه از اعتصاب غذای اسیران حمایت می کند. تبادل اسیران تنها در صورت آزادی افراد بازداشت شده در قرارداد وفاء الأحرار ممکن است.

عضو ارشد حماس بیان داشت: از تشکیلات خودگردان درخواست می کنیم که هماهنگی امنیتی با اشغالگران را متوقف و مسائل بین المللی علیه سرکردگان اشغالگران را پیگیری کند. مواضع عربی در مسأله اسیران فلسطینی در سطح مطلوبی نیست و موضع آنها تا سطح جان فشانی اسیران رشد نخواهد کرد.

پیشتر «عیسی قراقع» رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی از اعتصاب غذای ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی همزمان با ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) روز همبستگی با اسرا خبر داد.

در همین حال اداره موسوم به اداره زندان های رژیم صهیونیستی از اعمال مجازات ۷۰۰ اسیر فلسطینی که شامگاه یکشنبه اعتصاب غذای نامحدود خود را اعلام کردند خبر داد. بر اساس این گزارش، تمام این زندانیان به زندان نقب منتقل می شوند.

گفتنی است که طبق اعلام سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی شمار اسیران فلسطینی دربند در زندان های رژیم صهیونیستی به شش هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

کد خبر 3955530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha