۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹

رئیس اداره مسیل های منطقه یک تهران:

ظرفیت رودخانه های شمال تهران افزایش یافت/۵۶ کیلومتر لایروبی

ظرفیت رودخانه های شمال تهران افزایش یافت/۵۶ کیلومتر لایروبی

شمیرانات- رئیس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران گفت: با هدف افزایش ظرفیت رودخانه ها برای پذیرش بارش های بهاری، مسیل ها ، قنوات و حوضچه های رسوبگیر شمال تهران لایروبی و پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز عبدالله پرویزی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه رودخانه های شمال تهران نقش مهمی در حمل حجم زیاد آب های این منطقه پر بارش دارند، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری، رودخانه های شمال تهران در طرح استقبال از بهار، با لایروبی بیش از ۵۲ هزار متر طول از مسیل ها و ۴ هزار متر طول از قنوات پاکسازی شدند.

وی افزود : در این راستا یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب از قنوات شمال تهران نیز که نیاز به ترمیم داشتند، بازسازی شدند.

رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران با اشاره به اقدامات اجرا شده در آستانه فصل بهار، ایام تعطیلات نوروزی و بعد از آن اضافه کرد: با توجه به حضور گردشگران در ارتفاعات و رود دره ها، با حجم زیادی از زباله در رودخانه های شمال تهران مواجه بودیم که هر ۱۱ مسیل لایروبی و پاکسازی شد.

پرویزی افزود: در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی ابلاغی روزانه و در دو شیفت صبح و عصر لایروبی و پاکسازی مسیل ها و حوضچه های رسوبگیر در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهپایه بودن منطقه یک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگی ها، وسایل نقلیه خود را در مجاورت مکان های خطرساز از جمله مسیر کوه و زیر درختان پارک نکنند.

رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران تاکید کرد: شهروندان به طور جدی از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری کنند که موجب گرفتگی جریان آب نشود.

کد خبر 3957042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha