۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶

شهردار منطقه ۲ مطرح کرد؛

افزایش گنجایش مسیل‌ها در آستانه بارش‌های بهاری

افزایش گنجایش مسیل‌ها در آستانه بارش‌های بهاری

شهردار منطقه ۲ از آماده‌سازی مسیل‌های این منطقه در آستانه بارش‌های بهاری با لایروبی و رسوب‌برداری مستمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی ضمن بازدید از حریم منطقه و مسیل معدن سنگ با بیان اینکه اینکه رودخانه‌ها و مسیل نقش مهمی در حمل حجم زیاد آب‌های این منطقه پر بارش دارند، گفت: به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و احتمال خطرپذیری، رودخانه‌ها و مسیل‌ها در طرح استقبال از بهار، لایروبی مسیل‌ها و قنوات پاکسازی شدند.

شهردار منطقه ۲ اظهار کرد: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده برای آماده‌سازی مسیل‌ها در بارش‌های فصلی، اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: همزمان با فصل بهار تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شده است تا هدایت و حرکت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های فصلی در مسیر کانال‌های جمع‌آوری کننده به سرعت انجام شود.

صالحی خاطرنشان کرد: به‌منظور کنترل و پیشگیری از جاری شدن سیلاب احتمالی، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی انجام می‌شود و پاکسازی و لایروبی مسیل سنگ معدن نیز در حال انجام است.

شهردار منطقه ۲ با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب برداری از مسیل سنگ معدن گفت: یکی از اقدامات لازم در ساماندهی مسیل‌ها دسترسی ماشین‌آلات به حوضچه‌ها است که باید به این مساله توجه شود.

کد خبر 5458932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha