۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۰

کشتب قهرمانی آسیا - هند؛

کسب دو مدال طلا توسط طاهری و صالحی زاده

کسب دو مدال طلا توسط طاهری و صالحی زاده

فرنگی کاران اوزان ۸۰ و ۹۸ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران توانستند عناوین نخست رقابتهای قهرمانی آسیا را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز چهارشنبه در دهلی نو هندوستان آغاز شده که نمایندگان اوزان ۸۰ و ۹۸ کیلوگرم ایران توانستند دو مدال طلای این اوزان را از آن خود کنند.

بر این اساس رامین طاهری در وزن ۸۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سامات شیرداکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل دانیل گاجیف دارنده مدال برنز المپیک از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک پیروز و فینالیست شد. طاهری در دیدار نهایی درمصاف با جیون هونگ کیم از کره جنوبی با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۸ کیلوگرم نیز سید مصطفی صالحی زاده که نخستین حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کرد در دور اول با نتیجه ۷ بر یک یرولان ایسکاکوف قهرمان آسیا و نفر سوم بازی های آسیایی از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل هاردیپ نایب قهرمان آسیا از هند با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. صالحی زاده در این مرحله ژیائو دی از چین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه ۱۴ بر ۴ سئون گیون کیم از کره جنوبی را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.

عصر امروز علی ارسلان نیز در وزن 66 کیلوگرم به مدال برنز رقابتهای قهرمانی آسیا دست یافت.

کد خبر 3975778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha