۵ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۰۸

كاردار ايران در آرژانتين :

ايران دخالتي در بمبگذاري مركز يهوديان نداشته است

ايران دخالتي در بمبگذاري مركز يهوديان نداشته است

بهاروند در مصاحبه اي با آسوشيتدپرس هر گونه دخالت ايران را در بمبگذاري مركز يهوديان آرژانتين در سال 1994 ميلادي رد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس ، محسن بهاروند در اين گفتگو با بيان اينكه اتهامات يك قاضي اين كشور به دخالت برخي از مسئولين ارشد ايراني در بمبگذاري مذكور بي اساس است، افزود كه آن تلاشي در راستاي يافتن يك سپر بلا و يا يك مقصر براي اين بمبگذاري است.

"آلبرتو نيسمان"  دادستان ويژه آرژانتين روز چهارشنبه از يك قاضي فدرال خواست تا حكم دستگيري هاشمي رفسنجاني رئيس جمهوري اسبق ايران و هفت نفر ديگر را در ارتباط با بمبگذاري در اين مركز صادر كند.

بهاروند ضمن وحشيانه خواندن اين بمبگذاري آن را محكوم كرد و گفت كه دولت جمهوري اسلامي ايران هنوز هم اين اقدام ددمنشانه را محكوم مي كند.

اين مقام ايراني گفت كه دادستان اين پرونده هيچ دليلي مبني بر دخالت ايران در اين ماجرا در دست ندارد و او به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران اين اتهامات را رد مي كند.

كاردار جمهوري اسلامي ايران در ادامه متذكر شد: در خصوص اين پرونده نواقصي وجود دارد و به باور من، آنان (آرژانتيني ها) هنوز نتوانسته اند عاملين آن را شناسايي كنند و در تلاشي بيهوده سعي دارند كه ديگران را متهم كنند.

سفارت رژيم صهيونيستي با انتشار بيانيه اي در بوئنوس آيرس از اقدام اخير دادستانان آرژانتين عليه ايران ابراز خرسندي كرد و آن را مثبت ارزيابي نمود و گفت كه تل آويو مطمئن است كه آرژانتين تلاش لازم را براي مجازات عاملين اين واقعه صورت خواهد داد.

به گزارش مهر، دادگاه آرژانتيني پس از سالها رسيدگي به پرونده آميا در سال 2004 عنوان كرد كه كسي براي بمبگذاري در اين مركز متهم نشد، اما در پي اين اعلام، عوامل داخلي انفجار آميا ازسوي قضات فدرال آرژانتين تبرئه شدند و بخش خارجي آن كه ايران را متهم مي ساخت همچنان گشوده ماند.

در پي اين امر، "خوان خوزه گاليانو" قاضي قبلي پرونده كه مسئوليت رسيدگي به آن را بر عهده داشت بركنار شد و پليس بين الملل در نشستي كه در سال 2004 برگزار كرد به اين نتيجه رسيد كه حكم صادرشده از سوي گاليانو براي دستگيري مقامهاي ايراني به دليل بركناري قاضي آرژانتيني از اعتبار ساقط شده است.

کد خبر 398357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha