۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر خط متروی ۷ عنوان کرد؛

آلودگی؛ مهمترین چالش پایتخت/۱۲سال گرفتار تحریم داخلی وخارجی بودیم

آلودگی؛ مهمترین چالش پایتخت/۱۲سال گرفتار تحریم داخلی وخارجی بودیم

شهردار تهران گفت: مهم‌ترین چالش امروز تهران، آلودگی است؛ چه در حوزه آب، چه در حوزه هوا، خاک و صدا، بنابراین اولویت اصلی ما، توسعه حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو گفت: این پروژه در شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم، به بهره‌برداری رسیده است و ما هم گرفتار تحریم‌های داخلی بودیم و هم تحریم‌های خارجی، اما همیشه یک حرف از شهرداری تهران زدم که من شهردار تهران هستم و در این خصوص، مسئول و پاسخگو و نباید از مشکلات حرفی بزنیم.

وی ادامه داد: برخی که نه یک متر خاک کَنده‌اند و نه یک متر سازندگی کرده‌اند، آن‌طور در خصوص شهر قلم‌فرسایی می‌کنند که به قول دوستان آخرش هم معلوم نیست صاحب این قلم کیست و نمی‌توانی پیدایش کنی.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت گفت: تلاش کرده‌ایم برخلاف فعالیت‌های گذشته، شکاف بین شمال و جنوب را افزایش ندهیم.

قالیباف با بیان اینکه کار مترو کاری دلی است، اضافه کرد: اگر کاری دلی نباشد، هر چه امکانات، پول و … باشد، کار به جایی نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین چالش پایتخت آلودگی است، گفت: تهران گرفتار آلودگی هوا، صدا، آب و خاک است که مهمترین این آلودگی‌ها ناشی از ۸۰ درصد آلودگی هوا، ناشی از وسیله نقلیه متحرک است؛ از موتورسیکلت تا خودرو که از سال ۸۵ تاکنون اولویت اصلی ما توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران با اشاره به وعده سال ۸۵ خود مبنی بر اینکه شهروندان تهرانی پس از طی ۳۵۰ متر، به اولین ایستگاه حمل و نقلی برسند، گفت: در حال حاضر این اتفاق بزرگ در تهران افتاده است، زیرا طی سال‌های گذشته ۷۵ درصد بودجه شهرداری صرف زیرساخت‌ها شده است.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی تزریق شده است، اما ما در کنار توسعه حمل و نقل عمومی، به تونل و بزرگراه نیز نیاز داریم. اگر تونل و پل ساخته نشود، مشخص نیست با این حجم اضافه کردن خودرو، چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه اگر امروز بزرگراه امام علی یا آزادگان و یا پل صدر ساخته نمی‌شد مطمئناً شهر قفل می‌شد، تصریح کرد: اما برخی رفتار سیاسی دارند و نقدهای سیاسی می‌کنند، ما برای احداث پل صدر دو سال مطالعه کردیم و اگر امروز صدر را نداشتیم، وضعیت اتوبان همت و حکیم غیرقابل تحمل بود.

شهردار تهران با اشاره به احداث خط بی‌آرتی در مسیر خط ۴ گفت: آن زمان بر اساس نظر کمیسیون عمران، خط بی‌آرتی مفید تشخیص داده نشد اما با برآوردهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم این مسیر ظرفیت هم مترو و هم بی‌آرتی دارد و در حال حاضر می‌بینیم که شهروندان با چه سختی‌هایی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و ظرفیت احداث یک طبقه دیگر را هم این خیابان دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در خط ۶ رکورد کار و مدیریت را زده است، گفت: این خط کمتر از ۲۰ ماه هم حفاری شده، هم لاینینگ و هم ریل‌گذاری و طولانی‌ترین خط متروی تهران است.

شهردار تهران با بیان این که مهم ترین درسی که می توانیم از این پروژه بگیریم این است که فعل خواستن و توانستن به درستی در این پروژه هم صرف شد و هم عمل شد گفت : برای افرادی متاسف هستیم که کارشناس نیستند و قلم می زنند و یا کارشناس هستند اما اغراض سیاسی در قلم آنها است.کسانی که مغرضانه قلم می زنید، بدانید ما به تقاطع همسطح، پل، تونل، زیر گذر و ... نیازمندیم؛ مشکل هم در مدیریت های غلط شماست که هر روز حداقل هزار خودرو به این شهر وارد می شود این در حالی است که می توانید جلوی این کار را بگیرید اما در وظایف خودتان کوتاهی می کنید و بار را بر دوش شهرداری می گذاری. ضمن اینکه به حمل و نقل 

شهردار تهران تاکید کرد: مردم ما یادشان است که حداقل اتوبوس ها را داشتند و یک اتوبوس کولر دار در شهر خدمات دهی نمی کرد. حتی یک خط بی آر تی در این شهر نبود اما امروز شهر تهران 11 خط بی آر تی دارد. 

وی تصریح کرد: ما در توسعه مترو همه دست به دست هم دادیم و توانستیم یک کار خوب را انجام دهیم. این نشان داد اگر یک مدیریت دلی یعنی برادری، همکاری و اخوت باشد، شامل «لایحتسب» هم می شود به این معنی که خداوند می فرماید اگر در راه من گام بردارید، من در جاهایی به شما کمک می کنم که هرگز در محاسبات شما نیست. در این زمینه ما خودمان هم نمی توانیم فهم کنیم چطور خط شش و هفت را ساختیم؛ بلکه همه این ها لطف خدا است و در محاسبات ما نیست.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: باید هم در مقابل این دشمنان غداری که دیدید در چهارشنبه با ما چه کردند و به ما رحم نخواهند کرد، بایستیم و هم بهترین الگوی مدیریت را در خدمت به مردم ارایه بدهیم. همچنان که ما در شهرداری تهران، ناجا و دفاع مقدس اینگونه عمل کردیم.

قالیباف یادآور شد: برای ما اصلا مهم نیست این مردمی که در سایه نظام اسلامی زندگی می کنند چه گرایش، سلیقه، دین و مذهبی دارند؛ همین که در سایه نظام اسلامی هستند ما موظف هستیم به آنها کمک کنیم، مگر اینکه خدای ناکرده بخواهند به نظام خیانت کنند در غیر این صورت با هر گرایش و سلیقه باید به آنها خدمت کنیم. حتما محرومان و مستضعفان نیز در این خدمات در اولویت قرار دارند.

کد خبر 4000435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha