۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

تأمین ۳۰ درصدی اعتبارات مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی

تأمین ۳۰ درصدی اعتبارات مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات مسکن مددجویان خراسان شمالی از محل کمک‌های مردمی تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس اهرابی بابیان اینکه هرساله بیش از ۳۰ درصد اعتبارت عمرانی این نهاد با همکاری خیران و مردم نیکوکار تأمین می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد باقی‌مانده از اعتباراتی که این نهاد برای تأمین و یا حل مشکل مسکن محرومان هزینه می‌کند توسط دولت تأمین می‌شود.

اهرابی بابیان اینکه اعتباراتی که برای حل مشکل مسکن محرومان به این استان تزریق‌شده از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ روند افزایشی داشته است، افزود: در سال ۹۳، ۵۳۳ واحد مسکونی برای محرومان در شهرها و روستا ساخته و تعمیر شد و این رقم در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به یک هزار و ۸۱۳ واحد و یک هزار و ۸۸۵ واحد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش هشت‌درصدی اعتبارات مسکن در سال جاری نسبت به سال ۹۵، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی انجام‌شده امسال نیز قرار است بیش از یک هزار ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان خریداری، احداث و تعمیر شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: کمیته امداد استان از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال برای ساخت، خرید و تعمیرات مسکن محرومان روستایی و شهری هزینه کرده است.

اهرابی تصریح کرد: در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۲۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال، ۵۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومان این استان هزینه شده که این ارقام رشد ملموس اعتبارات تخصیصی مسکن را نشان می‌دهد.

وی مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی کمیته امداد را در حوزه خرید، احداث و تعمیر مسکن محرومان تقسیم‌بندی کرد و افزود: در سال ۹۳، ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید و احداث خانه‌های نیازمندان هزینه شده و این رقم به ۴۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال در سال ۹۴ و حدود ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین شمار منازلی که تعمیر جزئی شده‌اند از حدود ۳۰۰ واحد در سال ۹۳ به یک هزار و ۲۰۰ واحد در سال ۹۴ و بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد در سال ۹۵ رسیده است.

اهرابی بابیان اینکه در سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته و تعمیر می‌شود، یادآور شد: امسال حدود ۶۴ میلیارد ریال از محل منابع دولتی برای ساخت مسکن مددجویان اختصاص‌یافته است درحالی‌که این رقم در سال ۹۵ بیش از ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی در پایان به عملکرد عمرانی کمیته امداد خراسان شمالی در سه‌ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: امسال ۳۶۵ مورد مسکن نیز برای مددجویان روستایی و شهری خریداری، احداث و همچنین تعمیر و بازسازی شد که برای ارائه این خدمت بیش از ۹ میلیارد ریال هزینه شد.

کد خبر 4031629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha