۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳

امام‌جمعه شاهرود:

آب دغدغه عمومی در شاهرود است/ مسئولان به فکر بحران کم‌آبی باشند

آب دغدغه عمومی در شاهرود است/ مسئولان به فکر بحران کم‌آبی باشند

شاهرود - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آب شرب و کشاورزی امروز دغدغه اصلی و مهم مردم شهرستان محسوب می‌شود، گفت: مسئولان باید درباره استحصال آب از فاضلاب و طرح‌های مشابه فکری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی صبح شنبه در جمع مؤثران و بازاریان شاهرود در راستای بحران کم آبی شهرستان به میزبانی دفتر خود، بابیان اینکه در سفرهای مسئولان استانی به شهرستان و وزرای دولت به استان سمنان بارها بر ضرورت تامین منابع آبی تاکید شده است، ابراز داشت: جنگ امروز جنگ آب است لیکن باید توجه داشت که در دراز مدت نیازمند به تامین آب هستیم و  اینکه از سرمایه‌های ملی و آب‌های زیرزمینی استفاده کنیم، هنر نیست.  

وی با بیان اینکه هنوز پرونده انتقال آب قطری بین دو شهر علی‌آباد و شاهرود، مردم کالپوش در جریان است، افزود: طبق گفته شرکت آب و فاضلاب ۱۵ درصد آب برای شرب مصرف می‌شود و مابقی سهم کشاورزی است حال اگر دولت با آبیاری تحت‌فشار باغات و ارائه شیر کم‌مصرف در بخش خانگی سرمایه گذاری انجام دهد مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود تا اینکه با احداث چاه بخواهیم منابع آبی را به اتمام برسانیم.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه مسئولان باید اقدامات صورت گرفته برای انتقال آب را توضیح دهند، ابراز داشت: برای توسعه صنعت و کشاورزی باید استحصال آب فاضلاب در دستور کار مسئولان قرار گیرد، چراکه بحث آب جدی است.

کارکارشناسی نیاز امروز شاهرود است

مسئول انجمن صلح آب استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه طبق گفته مشاوران وزیر نیرو برای تأمین آب شاهرود هیچ راه دیگری جز انتقال آب از سد کالپوش و سرچشمه‌های قطری وجود ندارد، ابراز داشت: هم‌زمان با آب قطری طرح انتقال آب از چشمه روزیه سمنان نیز آغاز شد حال سؤال اینجا است که برای تأمین آب شرب مردم چرا هیچ کار مطالعاتی در شاهرود انجام نشد.

عبدالحسین برنجی با تأکید بر اینکه در سفر وزیر نیرو به استان سمنان باید طرح انتقال آب به‌عنوان اولویت استانی مطرح شود، تصریح کرد: در شرایط موجود پنج روستای شاهرود با تانکر آب‌رسانی می‌شود و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرستان وجود دارد که این کمبود آب توسعه گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح فاضلاب شاهرود تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت چراکه به علت تعلق نگرفتن بودجه عمرانی عملاً کاری صورت نمی‌گیرد.

در هفته گذشته طوماری از سوی بازاریان شاهرود مبنی بر طرح انتقال آب قطری امضا و به استانداری سمنان ارسال شد.

کد خبر 4043861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha