۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲

رشد ۵ برابری مخاطبان پورتال محیط زیست در دولت یازدهم

رشد ۵ برابری مخاطبان پورتال محیط زیست در دولت یازدهم

بررسی های به عمل آمده نشان می دهد مخاطبان پورتال سازمان حفاظت محیط زیست از شهریور سال ۹۲ تا مرداد ماه ۹۵ رشد ۵ برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مجید فدایی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس www.doe.ir، اکنون به عنوان یکی از پایگاه های مهم خبری فعالیت می کند و منبع مهمی برای تأمین خبر موثق و دقیق رسانه های جمعی در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تولید قریب به ۶هزار خبر اختصاصی از حوزه های مختلف محیط زیست، انعکاس بیش از ۷ هزار خبر محیط زیستی رسانه ها در پورتال سازمان، دریافت، تنظیم و انتشار بیش از ۱۱ هزار خبرمحیط زیست استان ها در پورتال سازمان، درج دهها مقاله علمی و تخصصی روی پورتال و انتشار دهها فراخوان و اطلاعیه های زیست محیطی و انتشار عکس و بیش از ۱۴۰۰ گزارش تصویری از حوزه محیط زیست از جمله فعالیت هایی است که در بخش اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا درسازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم صورت گرفته است.  

به گفته فدایی، ویژگی پورتال سازمان حفاظت محیط زیست، به روز بودن، کسب اعتماد مخاطبان و شیوه حرفه ای تهیه و تولید خبر  است و اکنون جزو سایت های پر بازدید پایگاههای خبری اجتماعی کشور است.

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اخبار و گزارش های تولیدی پورتال، همواره بازتاب خوبی در رسانه های مکتوب، تصویری و مجازی داشته و انعکاس اخبار این واحد در روزنامه ها، خبرگزاری های رسمی، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، نشان دهنده ارتباط و تعامل مطلوب سازمان با رسانه های مختلف است.

 فدایی، راه اندازی نسخه جدید پورتال و بهینه سازی شکلی و محتوایی آن با همکاری دفتر آی تی سازمان و همچنین راه اندازی کانال تلگرامی سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس@doechannel   از ابتدای سال ۱۳۹۵ و تقویت حضور سازمان در شبکه های اجتماعی و بهره مندی از آنها  را از دیگر اقدامات انجام شده در طول دولت یازدهم عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین خاطر نشان کرد: درج اخبار انگلیسی روی پورتال شامل اخبار و رویدادهای مهم محیط زیست که قابلیت انعکاس جهانی دارد و همچنین اخبار برنامه ها، ملاقات ها و دیدارهای خارجی، حضور ریاست در نشست های بین المللی، کنوانسیونها، معاهدات و پروتکل های بین المللی زیست محیطی نیز از دیگر اقدامات سازمان در حوزه اطلاع رسانی بوده است.

فدایی در ادامه به سایر اقدامات روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه اطلاع رسانی و رسانه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات سازمان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، باز پس گیری شکایات از برخی خبرنگاران و رسانه ها  بودکه پیش از این دولت صورت گرفته بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تاکید کرد: تغییر رویکرد به تعامل با همه رسانه ها اعم از همسو و منتقد و تاکید بر جریان آزاد اطلاعات و پاسخگویی و اطلاع رسانی شفاف و صحیح به افکار عمومی سرلوحه فعالیت های دفتر روابط عمومی بوده است.

فدایی، تشکیل شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ازآبان ماه ۱۳۹۲ با هدف ساماندهی، هم افزایی در امور اطلاع رسانی، تقویت ارتباط با رسانه، آموزش عمومی و سازمان با ابلاغ ریاست سازمان را یکی از مهمترین اقدامات سازمان در این حوزه برشمرد و گفت:  این شورا به ریاست معاون آموزش و پژوهش و دبیری مدیرکل روابط عمومی و با حضور اساتید و مشاورین رسانه ای و نمایندگانی از معاونت های سازمان تاکنون بیش از ۶۰ جلسه و قریب یکصد مصوبه داشته است.  

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه، تصویب و ابلاغ سیاست های خبری سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه، تصویب و ابلاغ دستور العمل واکنش سریع هنگام بروز حوادث زیست محیطی و نحوه اطلاع رسانی روابط عمومی استان ها و تصویب راهبردهای سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه رسانه ملی را از دیگر اقدامات سازمان حفاظت میحط زیست در حوزه اطلاع رسانی عنوان کرد.

فدایی به ویژگی منحصر به فرد معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ارائه برنامه کاری روزانه خود بر روی پورتال این سازمان از مهرماه ۹۲، اشاره کرد و گفت: خانم ابتکار از ۲۸ مهر ماه ۹۲ و همزمان با اولین نشست خبری خود، با هدف ارتقای شفاف سازی، اطلاع رسانی و آگاهی عموم از اهم برنامه ها، سفر های استانی، ‌دیدارها و اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست، تلاش کرد تا گامی نو را در اطلاع رسانی به مردم بردارد و از همان تاریخ تاکنون برنامه کاری روزانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی دولت یازدهم در پورتال سازمان برای همه شهروندان قابل دسترس بوده است و این برای نخستین بار است که در طول تاریخ فعالیت دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران، یک مقام عالیرتبه دولتی، گزارش روزانه عملکرد خود را به مردم ارایه می‌کند.  

به گفته فدایی، برگزاری نشست مشترک ریاست سازمان با تهیه کنندگان و مستندسازان، هنرمندان، خبرنگاران و جوانان، فعالان محیط زیست یکی از برنامه های مستمر و دوره ای خانم ابتکار در دولت یازدهم بوده است که در روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست دنبال شده است.  

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی ارتباط با رسانه برای کارشناسان محیط زیست، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی محیط زیستی برای خبرنگاران رسانه ها با همکاری دفتر آموزش سازمان و تسهیل ورود خبرنگاران و مستند سازان به مناطق حفاظت شده از دیگر اقدامات روابط عمومی سازمان حفاطت محیط زیست در دولت یازدهم بوده است.

فدایی با بیان اینکه برگزاری نشست های خبری دوره ای و مستمر برای ریاست، معاونین و مدیران از دیگر برنامه های روابط عمومی سازمان حفاطت محیط زیست در چهار سال گذشته بوده است، گفت: خانم ابتکار ریاست سازمان علاوه بر مصاحبه با رسانه های خارجی و حضور در نشست خبری بین المللی در سفرهای خارجی، در پایان سفر های استانی خود در چهار سال گذشته نیز همواره با رسانه های محلی و ملی نشست خبری داشته است. خانم دکتر ابتکار در چهار سال گذشته بطور میانگین به هر استان سه بار سفر کرده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: برگزاری تور مطبوعاتی و بازدید نمایندگان رسانه ها از برخی استانها مانند خوزستان، تالاب شادگان، دریاچه ارومیه، استان قزوین، استان البرز، استان سمنان، پارک ملی لار، جنگل گلستان، تالاب انزلی و ... از دیگر فعالیت های انجام شده قابل ذکر در  روابط عمومی سازمان است و برای تورهای بعدی نیز برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

مجید فدایی در پایان با استناد به آمار مخاطبان در جداول ارائه شده تاکید کرد که مخاطبان پورتال سازمان حفاظت محیط زیست از شهریور سال ۹۲ تا مرداد ماه ۹۵ رشد ۵ برابری داشته است.  

کد خبر 4057784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha