۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰

حجت الاسلام پور موسوی:

سعی صفا و مروه جایی میان خوف و رجاست

سعی صفا و مروه جایی میان خوف و رجاست

حجت الاسلام پور موسوی از فریضه حج به عنوان راهی برای تقرب به خداوند هستی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسملین پور موسوی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با «با کاروان حج» ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو گفت: حجاج باید با کسب اطلاع و آگاهی از فلسفه حج از آن لذت بیشتری ببرند. برای این کار لازم است حجاج به مطالعه بپردازند و تنها به انجام اعمال حج اکتفا نکنند. حاجی در طول سفر باید دائم از خود بپرسد به کجا آمده و به کجا می رود. قبل از آغاز موسم حج، حجاج باید از کسانی که حق و حقوقی بر گردنشان دارند حلالیت بطلند و از دیگران نیز بگذرند.

او اضافه کرد: زمانی که یک حاجی لباس سفید احرام را به تن می کند باید روز مرگ و کفن سفید برای او یادآوری شود. او باید لبیک گویان دور خانه خدا طواف کند. این طواف، طواف دل است. نماز خواندن در کنار مقام ابراهیم، توجه و احترام به عبد صالح خداوند ابراهیم است.

حجت الاسلام و المسملین پور موسوی ادامه داد: سعی صفا و مروه جایی میان خوف و رجاست. خوف از گناهان خود و عذاب الهی و امید به رحمت الهی. زمانی که حجاج در مرحله تقصیر قرار می گیرند از زرق و برق دنیا جدا می شوند و دل به خدا می سپارند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در عرفات باید به عرفان و سیر و سلوک واقعی رسید و خالق هستی را شناخت. در مشعر الحرام حاجی به شعور و درک دیگری می رسد. در رمی جمرات حاجی شیطان را از خود دور می کند و با قربانی دادن در روز عید قربان گلوی حرص و طمع خود را می برد. بعد از آن حاجی دوباره به طواف خانه خدا می رود اما این طواف با طواف اول زمین تا آسمان فرق می کند. تمام این اعمال برای تقرب به خداست.

کد خبر 4060722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha