۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵

رئیس سازمان انرژی اتمی:

احتمالا ظریف تقاضای تشکیل کمیسیون مشترک دارد

احتمالا ظریف تقاضای تشکیل کمیسیون مشترک دارد

کرج -رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص اینکه گفته شده وزیر امور خارجه قصد برگزاری نشست وزرای خارجه۱+۵ رادارد،گفت: احتمالاً آقای ظریف تقاضا داردجلسه کمیسیون مشترک درحاشیه اجلاس نیویورک تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر صالحی ظهر دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان البرز در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته می‌شود وزیر امور خارجه می‌خواهد نشست ایران و وزرای خارجه ۱+۵ را برگزار کند، آیا اطلاعات جدیدتری در این زمینه‌دارید و آیا آمریکا در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: تصورمان این است که احتمالاً آقای ظریف تقاضا دارد جلسه کمیسیون مشترک در حاشیه اجلاس نیویورک تشکیل شود و بنده تنها استنباطی در این خصوص داشته‌ام.

عکس‌های ارسالی از سیمان ریختن در راکتور اراک فتوشاپ بود

صالحی در بخش دیگری در خصوص بحث سیمان ریختن در راکتور اراک، گفت: به خاطر شرایط ویژه‌ای که داریم نمی‌توانیم همه مسائل را بیان کنیم، طرف مقابل آزادی عمل لازم در خصوص بیان بسیاری از مطالب را دارد، ما نمی‌توانیم.

وی با اشاره به اینکه بحث بر این بود در مخزن اصلی راکتور و قسمت بالایی راکتور سیمان ریخته شده است، افزود: باید به این مهم اشاره کرد سیمان ریخته شده اما نه در نقطه‌ای که افراد عنوان کرده‌اند، عکس‌های ارسالی فتوشاپ بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در یک سری از لوله‌هایی که از راکتور خارج کرده بودیم به سبب اینکه به درد نمی‌خورد سیمان ریخته شده اما مشابهان لوله‌ها موجود است.

وی با اعلام اینکه در بخش اصلی راکتور سیمان ریخته نشده است، گفت: اوایل هفته آتی با حضور خبرنگاران موافق، مخالف، خارجی و داخلی این مهم مورد رصد قرار خواهد گرفت، سوژه سازی و تخریب در این خصوص ارزشی ندارد.

ایران با آمریکا رابطه تجاری چشمگیری ندارد

صالحی با تأکید بر اینکه  بیان حرف‌های رکیک در شبکه‌های اجتماعی درشان مملکت و ملت نیست، تصریح کرد: این مهم به‌نوعی سست کردن مدیریت دولت را فراهم می‌کند، امید است ابتدای هفته آتی این مسئله برای ملت مشخص شود.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: به‌عنوان فردی که توفیق خدمت‌رسانی به مردم را داشته‌ام باید اعلام کنم برجام کار بزرگ و به نفع ملت ایران بوده است.

وی بابیان اینکه به علت نگرفتن نمره ۳۰ نباید ۷۰ را زیر سؤال برد، خاطرنشان کرد: قرارداد هشت و نیم میلیارد دلاری کره جنوبی با ایران در خصوص تأمین اعتبارت پروژه‌ها منعقدشده است.

صالحی با تأکید بر اینکه دولت جدید آمریکا درصدد ایجاد خدشه بر برجام است، اظهار کرد: با آمریکا رابطه تجاری چشمگیری نداریم؛ آمریکا در تلاش است از برجام خلاص شود.

برخی در حال تحریک آژانس اتمی هستند

وی افزود:  باید دید رئیس‌جمهور آمریکا به چه دلیل ناراحت است درحالی‌که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجعی است که می‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند.

صالحی بابیان اینکه در حال تحریک کردن آژانس هستند که در این خصوص آقای ظریف بالا فاصله نامه نوشته و تذکرات لازم را به آن‌ها ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: بدون شک  ما آغازکننده نقض برجام نخواهیم بود؛ در صورت نقض توسط طرف مقابل تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: رفع مسائل با عقلانیت، برجام را پابرجا نگه خواهد داشت ولی با تداوم آشفتگی سیاسی آمریکا، بدون شک دنیا با آشفتگی مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: بارها مسئولان کشوری اعلام کردند هیچ‌چیزی فراتر از آن چیزی که در قرارداد پادمانی، چارچوب برجام و در پروتکل الحاقی آماده باشد قبول نخواهیم کرد بدون شک مقید به رعایت سه مسئله یادشده هستیم.

کد خبر 4071769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha