۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۳۶

آیت الله اعرافی:

برنامه‌های هنری باید با رعایت موازین شرعی باشد

برنامه‌های هنری باید با رعایت موازین شرعی باشد

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در قالب هنر می‌توان با رعایت کامل موازین شرعی فعالیت‌های خوبی برای نشاط و شادی نسل جوان اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نگاه حوزه علمیه به دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت آن مثبت است، افزود: مراکز و مؤسسات پژوهشی بسیاری در حوزه علمیه که بالغ بر ۱۰۰ مرکز است مشغول فعالیت هستند و مجموعه فعالیت‌های این مجلات حوزوی نیز بیش از ۱۵۰ عنوان است.

وی افزود: ۴۰ مرکز تخصصی نیز در حوزه مشغول به فعالیت است که همه این‌ها ظرفیتی بزرگ برای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، افزود: در قالب هنر می‌توان با رعایت کامل موازین شرعی فعالیت‌های خوبی برای نشاط و شادی نسل جوان اجرا کرد.

وی ادامه داد: نیازمند نگاه فقهی و فلسفی در عرصه‌های مختلف کارکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و حوزه‌های مختلف می‌توان پروژه‌های فلسفی و فقهی را تعریف کرد و بر روی آن کار کرد.

تعیین ۱۵ نظام جامع در حوزه

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت در حوزه علمیه در ۳۰ محور آسیب شناسی داشتیم، افزود: مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در خصوص حوزه دسته‌بندی و جمع‌آوری و منشور اولیه تهیه شد که بر اساس آن اولویت‌ها و برنامه ریزی‌های حوزه مشخص شده است.

وی افزود: ۱۵ نظام جامع و راهبردی در این راستا تعیین شد و معتقدیم نظام آموزشی حوزه باید نوعی هدایت‌مند و هوشمند و تلفیقی از نظام سنتی و جدید باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به طرح «حبل المتین» اظهار داشت: در این طرح افرادی که علاقمند هستند دروس حوزوی را در کنار مدارس حوزوی اما خارج از سیستم حوزوی و برای ارتقاء سطح معرفتی خود دنبال کنند اجرایی خواهد شد که این امر فرصتی برای نسل جوان نیز ایجاد می‌کند.

کد خبر 4074580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha