۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲

در نیمه نخست امسال؛

مصرف برق ۷ درصد افزایش یافت/ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم

مصرف برق ۷ درصد افزایش یافت/ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم

بوشهر - سرپرست وزارت نیرو از توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن در نوار ساحلی کشور خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه آبرسانی به نقاط مختلف کشور تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و طرح‌های متنوعی را در دست اجرا داریم.

وی به کاهش پنج درصدی بارندگی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از نقاط کشور این میزان کاهش بارندگی به حدود ۵۰ درصد نیز می‌رسید و سال آبی گذشته سال پر تنشی بود.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کاهش مصرف آب در نیمه نخست امسال، ادامه داد: امسال با مشارکت مردم در بیش از ۲۰ شهر مصرف آب کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته آبرسانی به دو هزار روستا نیز انجام شده است، تصریح کرد: با مدیریت مصرف آب آشامیدنی، در مجموع مصرف آب آشامیدنی در شهرها و روستاها کاهش یافته است.

محمودی از افزایش ظرفیت آب در شهرها و روستاهای کشور در سال جاری خبر داد و بیان کرد: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دولت یازدهم از طرح‌های آبرسانی بهره‌مند شدند.

وی در مورد وضعیت مصرف برق نیز پیک مصرف را ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۹۸.۵ درصد ظرفیت نیروگاه‌های برق در مدار تولید بود و خوشبختانه خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه در برخی مناطق کشور شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق بوده‌ایم، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال مصرف برق ۷ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: مصرف آب در نیمه نخست امسال تا چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت که برخی مواقع شبکه‌های توزیع آب شهری با محدودیت کشش مواجه بودند.

کد خبر 4093504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha