۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲

سرپرست وزارت نیرو:

توسعه آبشیرین‌کن‌ها در مناطق ساحلی از اولویت‌های دولت است

توسعه آبشیرین‌کن‌ها در مناطق ساحلی از اولویت‌های دولت است

بوشهر - سرپرست وزارت نیرو از توسعه آبشیرین‌کن‌ها در مناطق ساحلی خبر داد و گفت: اولویت اجرای طرح‌های آبرسانی در مناطق ساحلی، مرزی و کویری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی ظهر پنجشنبه در آئین ساخت آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی دلوار تنگستان اظهار داشت: به منظور آب‌رسانی به نقاط مختلف کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مختلفی در دست اجرا است.

 وی بیان کرد: در دولت یازدهم طرح‌هایی آبرسانی با ظرفیت دو میلیارد مترمکعب در نقاط شهری اجرا شد و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مناطق روستایی از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق کویری، مرزی و ساحلی در اولویت است، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی، پنج میلیون نفر از آب این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: به منظور تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای کشور، پروژه آبشیرین‌کن در مناطق ساحلی با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه دو پروژه از شش پروژه آبشیرین‌کن استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب تاکنون وارد مدار شده است، افزود: طرح آبشیرین‌کن ساحلی تنگستان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال و با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روزی طی ۱۸ ماه ساخته می‌شود که یک شهر و ۳۶ روستا با جمعیت بیش از ۲۸ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پنج سد مخزنی در استان بوشهر، افزود: یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم، تامین آب مورد نیاز مردم است که در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 4093724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha