۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه خبر داد:

اتمام فاز اول تونل قطارشهری کرمانشاه تا پایان فروردین ۹۷

 اتمام فاز اول تونل قطارشهری کرمانشاه تا پایان فروردین ۹۷

کرمانشاه- مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه، از پیشرفت ۴۱ درصدی فاز اول تونل پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد و گفت: امیدواریم فاز اول آن تا پایان فروردین ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر کرمانشاه و خبرنگاران به دعوت سازمان قطار شهری کرمانشاه امروز سه شنبه از پروژه در حال احداث قطار شهری کرمانشاه بازدید کردند.

سعید سلیم ساسانی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور اعضای شورای شهر برای بازدید این پروژه و  اینکه در جریان مشکلات این پروژه  قرار خواهند گرفت، یادآور شد: از سال ۱۳۹۳ عملیات احداث قطار شهری کرمانشاه با تغییر مصوبه مواجه شده و بنا شد سیستم از منوریل به قطار سبک شهری تغییر پیدا کند.

وی افزود: براین اساس قرار شد، این محدوده از سه راه ۲۲ بهمن  تا میدان فردوسی و مرکز شهر به صورت زیرگذر باشد. این موضوع مصوبه شورای عالی ترافیک کشور بود که براساس تبصره ۲ ماده ۳ قانون توسعه حمل و نقل ریلی شهرهای کشور لازم الاجرا است.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه ادامه داد: در استان کرمانشاه پذیرش خوبی نسبت به این موضوع بود. چرا که  همه فکر می کردند در مرکز شهر کرمانشاه پروژه قطار شهری نباید به شکل روگذر باشد، به ویژه اینکه به لحاظ کالبدی شاید قابلیت داشت اما به لحاظ حس شهری فکر می کردیم این قابلیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: براساس تغییر پروژه از همان سال ۱۳۹۳ مطالعات را خیلی سریع آغاز کردیم و مدلها طراحی شد. همچنین مشاوران با سابقه در کشور دعوت به همکاری شدند و مطالعات خیلی دقیق، جدی و با جزئیات انجام شد.

سلیم ساسانی افزود: پس از طی مواد قانونی پیمانکار نیز انتخاب و جهاد نصر همزه به عنوان پیمانکار پروژه و برنده قطعه ۱ پذیرفته شد تا قطعه ۱ تونل احداث شود.

وی از اتمام عملیات اجرایی و احداث قطعه اول تونل پروژه تا پایان فروردین ۹۷ خبر داد و گفت: تاکنون ۴۱ درصد در احداث تونل پیشرفت داریم و کار با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

کد خبر 4098368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha